لینک های دسترسی

Breaking News

دو امریکایی که به خاطر حمایت دو زن مسلمان کشته شدند


دو مرد امریکایی در قطار آهن به ضرب چاقو کشته شدند
دو مرد امریکایی در قطار آهن به ضرب چاقو کشته شدند

پولیس ایالت شهر پورتلند ایالت اوریگن می گوید دو مرد امریکایی که تلاش کردند تا از آزار و اذیت دو زن احتمالاً مسلمان، جلوگیری کنند، با ضرب چاقو کشته شدند.

پولیس اوریگن می گویند که این دو مرد امریکایی توسط مردی که دو زن را آزار و اذیت می کرد، با ضرب چاقو، کشته شدند. یکی از زنان که مورد آزار و اذیت قرار گرفت، حجاب بر سر داشت.

این رویداد روز جمعه—یک روز قبل از فرا رسیدن ماه رمضان در یک قطار آهن در شهر پورتلند ایالت اوریگن رخ داد.

پولیس شهر پورتلند گفته است که حمله حدود ساعت ۰۴:۳۰ پس از چاشت زمانی صورت گرفت که مرد مهاجم بر دو زن احتمالاً مسلمان فریاد کشید و آنان را مورد فحش و دشنام توام با نفرت قومی و مذهبی قرار داد.

در این هنگام سه مرد تلاش کردند تامانع این مرد شوند، اما این مرد توسط چاقو بر آنان حمله کرد و دو تن آنان را کشت.

به گفتۀ پولیس یکی از مردان مضروب، در محل واقعه جان باخت و دومی در شفاخانه در گذشت.

پولیس گفته است که فرد ضارب دقایقی پس از آنکه از ایستگاه آهن بیرون رفت، دستگیر شد. دو زن که مورد آزار و اذیت قرار گرفتند قبل از اینکه پولیس با آنان مصاحبه کند، محل را ترک کردند. پولیس تلاش دارد تا این دو زن را پیدا کند و از آنان بپرسد که واقعاً چه اتفاق افتاد.

مهاجم جوزف کرستین نام دارد و ۳۵ سال عمر دارد. پولیس گفته است که تا حال معلوم نیست که چرا شخص مظنون بر دو زن احتمالاً مسلمان دشنام می داد.

پیت سیمپسون، یک پولیس شهر پورتلند گفته است که شخص مظنون در اول در مورد مسایل مختلف فریاد می کشید—نه فقط بر ضد مسلمانان.

در واکنش به این واقعه، شورای روابط اسلامی امریکا، طی یک اعلامیه گفته است رویداد های ضد مسلمانان در سال ۲۰۱۶، حدود ۵۰ در صد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ در ایالات متحده افزایش را نشان می دهد.

این شورا گفته است که موقفگیری های دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در برابر تندروان گروه های اسلامی و اظهارات آقای ترمپ در مورد مهاجرین مسلمان، بخشی از عوامل افزایش این گونه رویداد ها بوده است.

نهاد عواد، رئیس شورای روابط اسلامی امریکا، گفته است که رئیس جمهور ترمپ خود باید در برابر اسلام ستیزی و سایر تعصبات و نژاد پرستی ها دست به کار شود.

ادارۀ آقای ترمپ گفته است که ایالات متحده مخالف شدید تندروان اسلامگرا است، اما با اسلام هیچ نزاع ندارد.

XS
SM
MD
LG