لینک های دسترسی

Breaking News

حسنی مبارک استعفا نکرد


Алеппо.
Алеппо.

رئیس جمهور مصر خلاف توقعات در بیانیۀ سرتاسری خود صلاحیت ها را به معاون ریاست جمهور واگذار ساخت، ولی از سمت خود کنار نرفت.

حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر برآورده ساختن مطالبۀ ده ها هزار احتجاج کنندۀ ضد حکومت را رد نمود که از 17 روز بدین طرف خواهان استعفای فوری وی میباشند.

آقای مبارک طی بیانیۀ سرتاسری شام پنجشنبه اعلام نمود که تا زمان انتخاب رئیس جمهور آینده در انتخابات ماه سپتمبر از سمت خود کنار نخواهد رفت. ولی او علاوه نمود که قدرت به معاون رئیس جمهور مصر موکول میگردد.

از سوی دیگر، در اوایل پنجشنبه رئیس جمهور اوباما گفت ایالات متحده از هر گونه تلاش برای تحقق دموکراسی در مصر حمایت میکند. رئیس جمهور ایالات متحده افزود "و در آینده، میخواهیم جوانان و تمام مردم مصر بدانند که امریکا اجرای هر آنچه را ادامه خواهد داد که در انتقال درست و آرام دموکراسی در مصر کمک نماید."

ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی در واشنگتن میگوید با تصمیم آقای مبارک به کنارنرفتن از سیاست، آزمون ها تا هنوز در آن کشور در جای خود مانده است. این کار شناس امریکایی میگوید "تا هنوز موضوع انتقال سیاسی و سوالات اساسی در مورد صلح روی زبان ها؛ خلأهای حقوقی و سیاسی لاینحل مانده؛ آزمون های اقتصادی در نتیجۀ بیانات رئیس جمهور به جای خود مانده است."

احتجاج کنندگان در میدان تحریر در جریان بیانیۀ رئیس جمهور شعار میدادند که وی باید ازقدرت کنار رود. آنها بوت های شان را به هوا میکشیدند، که نشانۀ به بی احترامی در فرهنگ عرب ها میباشد.

بعد از بیانیۀ رئیس جمهورمصر، عمر سلیمان، معاون رئیس جمهور آن کشور از جوانان معترض خواست تا به کار و خانه های خود برگردند. او گفت رئیس جمهور قدرت را به وی تسلیم نموده تا صلح و امنیت احیا شود و زندگی در مصر دوباره به حالت عادی برگردد.

XS
SM
MD
LG