لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات بدنبال حمله بر یک کلیسا در مصر


تظاهرات بدنبال حمله بر یک کلیسا در مصر
تظاهرات بدنبال حمله بر یک کلیسا در مصر

صد ها اقلیت میسحی مصر با راه پیمایی در قاهره، خشم خود را در مقابل مامورینی که در حفاظت از آنان ناکام شده اند، بیان داشتند.

مظاهره کننده گان، موتر یکی از وزرای حکومت مصر را بروز یکشنبه سر نگون ساخته و در بیرون از کلیسای سینت مارک در شهر قاهره با پولیس در گیر شدند.

تظاهرات در شهر الکساندریه در شمال مصر هم صورت گرفت. در کلیسای کاپتک مصر واقع درشهر الکساندریه، شب سال نو بم انفجار نموده و منجر به کشته شدن ۲۱ عبادت کنندگان و مجروح شدن تعداد دیگر گردید.

بعد از مراسم دعا خوانی برای قربانیان این حمله، مقار فوزی، پدر روحانی گفت: " تمام ما اولادۀ حضرت آدم هستیم و همه با هم برادر میباشیم. پس نباید بین برادران خصومت وجود داشته باشد، حتی اگر بردار ما خدا پرست هم نباشد".

وی تأکید ورزید که هیچ کس، نباید در مقابل برادرش با خصومت رفتار نماید

مامورین مصری میگویند، یک گروه تندرو محلی که از القاعده حمایت میکند، شاید مسئول این حمله باشد.

مامورین بروز یکشنبه گفتند، در حال تحقیق در مورد گروه افراطی سلافی سنی هستند که در الکساندریه مستقر میباشند. آنان میگویند حداقل ۱۷ نفر را در ارتباط به این حمله توقیف نموده و مورد تحقیق قرار داده اند.

پاپ بندیکت رهبر کاتولیک های جهان، بار دیگر بمب گذاری در کلیسای مسیحیان مصر را محکوم کرده و آن را حمله ای علیه «خدا و تمامی انسانیت» توصیف کرد.

حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر میگوید:

" در این حمله دست های خارجی دخیل بوده است."

وی تعهد نمود تا با کسانی که علیه امنیت مصر دسیسه چینی میکنند، با شدت برخورد نماید.

XS
SM
MD
LG