لینک های دسترسی

Breaking News

مصر عاملان ختنۀ دختران را هفت سال زندانی می‌کند


بیش از ۹۰ درصد دختران و زنان بین ۱۵ تا ۵۰ سال در مصر ختنه شده اند
بیش از ۹۰ درصد دختران و زنان بین ۱۵ تا ۵۰ سال در مصر ختنه شده اند

دولت مصر قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن مدت زندان کسانی که ختنۀ دختران را انجام می‌دهند، از دو سال تا هفت سال افزایش یافت.

ختنۀ دختران در مصر با آنکه از سوی حکومت منع شده است، به پیمانۀ زیاد بین مردم رایج بوده و اغلباً به مثابۀ اقدامی برای حفظ پاکدامنی دختران نگریسته می‌شود.

بر اساس قانون جدید مصر، داکترانی که دختران و زنان را ختنه می‌کنند برای پنج تا هفت سال و والدینی که دختران شان را برای ختنه نزد داکتر می‌برند از یک تا سه سال زندانی خواهند شد.

سازمان ملل متحد گزارش داده است که بیش از ۹۰ درصد دختران و زنان بین سنین ۱۵ تا ۵۰ سال در مصر ختنه شده اند، اما رقم دخترانی که به تازه‌گی ختنه می‌شوند در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در حال حاضر کم از کم ۲۰۰ میلیون دختر و زن در سرتاسر جهان وجود دارد که به نحوی ختنه شده‌اند که از سال ۲۰۱۴ تا حال ۷۰ میلیون افزایش را نشان می دهد.

ختنۀ دختران اعم از مسلمانان و مسیحیان در مصر و سودان رایج است، اما در سایر کشورهای عربی کمتر دیده می‌شود. دختران همچنان در اریتریا، اتیوپیا و سومالیا نیز ختنه می‌شوند. ختنۀ دختران در بین مسلمانان هند نیز رایج است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG