لینک های دسترسی

Breaking News

کابینۀ حکومت موقت مصر شکل گرفت


حازم الببلاوی، صدراعظم موقت مصر سرگرم تکمیل کابینه خویش برای رهبری کشور و برقراری نظم و امنیت پس از برکناری محمد مرسی توسط ارتش در این کشور است.

آقای الببلاوی که اقتصاددان ۷۶ ساله است هفته پیش به نخست وزیری منصوب شد. او از تکنوکرات ها و لیبرالها برای اداره کشور، تحت قانون اساسی موقت خواسته است تا انتخابات پارلمانی را ظرف ۶ ماه آینده برگزار کند.

نبیل فهمی سفیر پیشین مصر در ایالات متحده امریکا به سمت وزیر امور خارجه مصر انتخاب شده است. این انتخاب نشانه یی از اهمیت روابط با ایالات متحده است که سالانه حدود یک میلیارد و سیصد میلیون دالر کمک های نظامی را به مصر فراهم می کند.

مراسم تحلیف محمد البرادعی دیپلمات ارشد پیشین سازمان ملل متحد به عنوان معاون ریاست جمهوری موقت مصر نیز انجام شد. البرادعی، رئیس پیشین ادارۀ بین المللی انرژی اتمی، برنده جایزه صلح نوبل و رهبر ائتلاف لیبرالهای مخالف محمد مرسی، رئیس جمهور اسلام گرای مصر، بود که دو هفته پیش خواستار استعفای وی شد.

منابع دولتی مصر به خبرگزاری رویترز گفته اند که سمت وزارت مالیه به هانی کدری پیشنهاد خواهد شد که در دولت پیشین به نظارت بر مذاکرات با صندوق بین المللی پول برای نجات مالی مصر منصوب شده بود.

کدری از قبطیان مصر است که ۱۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و از این که در دولت مرسی به حاشیه رانده شده بودند شکایت داشتند. در دولت مرسی فقط یک وزیر مسیحی وجود داشت و آن وزیر تحقیقات علمی بود.
XS
SM
MD
LG