لینک های دسترسی

Breaking News

مظاهرات میلیونی صلح آمیز مخالفین رئیس جمهور مصر


جمعیت عظیم مظاهره کننده، یکشنبه، برای تقاضا به استعفای محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، در جاده های قاهره جمع شدند.

این مظاهرات که بزرگترین تجمع پس از انقلاب مصر تا اکنون بود، صلح آمیز برپا شد. انقلاب مصر حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین را از قدرت برکنار ساخت.

خبرگزاری رویتر مشعر است کم از کم به سه دفتر اخوان المسلین در احتجاجات جداگانه در دِلتای نیل حمله شد.

یک تن از مظاهره کنندگان می گوید که او مشروعیت خود را از دست داده است.

این مظاهره کننده گفت "می خواهم پیامی به مرسی ارسال کنم، امروز آخرین روز حاکمیت وی در مصر است. مرسی مشروعیت خود را از دست داده و در پیشبرد امور کشور ناکام مانده است. همچنان می خواهم به وی بگویم که قبل از آنکه به سرنوشت مبارک دچار شود، از قدرت کنار برود."

مخالفین سکولار و لیبرال آقای مرسی - که بسیاری شان بیرق مصر را به اهتزاز در می آوردند - یکشنبه به میدان قاهره مصر هجوم بردند.

این مظاهرات، در اولین سالگرد انتخاب آزادانۀ اولین رهبر مصر صورت گرفت.

رسانه های عربی زبان، از قول وزیر داخله مصر نقل کردند که جمعیت مظاهره کننده در قاهره و سراسر کشور سرجمع به سه میلیون نفر رسید.

منتقدین حکومت تحت رهبری مرسی را به انحصار قدرت و ناکامی در اصلاح اقتصاد ِ در منازعۀ مصر متهم می کنند. بسیاری همچنین از بدتر شدن جرایم در مصر و خشونت مذهبی و سیاسی ِ رئیس جمهور، خشمناک اند.

این در حالی است که هزاران نفر از طرفداران مرسی، از روز جمعه به این سو در منطقۀ شرق قاهره واقع در نزدیکی قصر ریاست جمهوری اجتماع کرده اند.

گروه جوانان مخالف مرسی می گویند که آنان بیش از 22 میلیون امضای مصری های را جمع آوری کرده اند که خواهان کناره گیری رئیس جمهور اند.

هواداران محمد مرسی صحت و اعتبار این امضاها را تحت سوال قرار داده اند.
مصریان طی راهپیمایی گسترده خواهان کناره گیری مرسی از قدرت شدند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:01 0:00
XS
SM
MD
LG