لینک های دسترسی

Breaking News

اصرار هواداران مرسی به ادامه تحصن شان


با کشته شدن کم از کم ۷۴ نفر به روز شنبه در نزدیک محل مظاهرات اخوان الملسمین در قاهره، تشنج ها هنوز هم در اوج خود قرار دارد.

در عین حال، محمد ابراهیم، وزیر داخله مصر خطاب به فارغ التحصیلان اکادمی پولیس گفت که اردو و پلیس مصر، به ندای مردم پاسخ داده و از خشونت هایی که دامن گیر تمام کشور شده بود، جلوگیری کرده اند.


باوجود تعهد وزیر داخله مصر برای خاتمه بخشیدن به خشونت و استفاده از هر نوع وسیله قانونی برای اینکار، به هزاران تن از طرفداران محمد مرسی، رئيس جمهوری برکنار شدۀ مصر روز یکشنبه در نزدیک پوهنتون قاهره و در مقابل مسجد رابعة العدويه موقف خود را حفظ کرده اند.

آنها اعلام کرده اند که به تلافی مرگ ۷۴ نفری که در درگيری های روز شنبه جان باختند، دست از تحصن بر نخواهند داشت.

در اوایل روز یکشنبه، عبدالرحمان البار، سخنگوی اخوان المسلمین، پیامی را از جانب محمد بدیع، رهبر عالی این گروه، قرائت کرد.

این پیام عنوانی حامیان مرسی که در مقابل مسجد العدویه مستقر اند، ارسال شده بود.

عبدالرحمان البار گفت آنچه روز یکشنبه بوقوع پیوست یک جنایت باور نکردنی بود. او این حادثه را کشتار عامه خوانده و سیاست مداران سیکولر را بخاطر موافقت با این سرکوبی ها، ملامت کرد.

مقام های مصری می گویند پولیس فقط از گاز اشک آور استفاده کرده بود و حامیان مرسی که در این راه پیمایی اشتراک داشتند مسئول این خشونت ها م یباشند.

توقیف بیشتر اسلام گرایان

در عین حال، یک محکمه مصر دستور توقیف بدیع، محمد البلتاغی، سخنگوی اخوان المسلمین و صوفات حجازی، یک ملای افراط گرا را، بخاطر تشدید خشونت ها صادر کرد.

حجازی در یک ویدویی که بتازگی نشر شده تعهد کرده است که از تمام ابزار ممکن برای آزادی آقای مرسی استفاده خواهد کرد. محمد مرسی از تاریخ سوم جولای تا به حال توسط اردوی مصر نگهداری می شود.

تلویزیون دولتی مصر اخوانی ها را متهم می کند که از ساختمان های نزدیک اجتماعات خود برای ذخیره سلاح استفاده می کنند.

تلویزیون العربیه نیز نوار ویدویی را به نشر رسانید که در آن تیراندازی حامیان اخوان المسلمین را به روز شنبه، به جانب پولیس نشان می دهد.

تلویزیون الجزیره ویدیوهایی را پخش کرد که گویا پولیس به جانب اعتراض کننده گان فیر می کند.

وزیر داخله مصر تعهد نمود که از مظاهرات جلوگیری کند. او گفت: "پولیس آماده است، آماده و حاضر است تا نظم و امنیت را به کشور برگرداند و به هیچ گروه بی اراده اجازه بر هم زدن آرامش مردم را نخواهد داد."

جان کری، وزير امور خارجه امريکا از قاهره خواسته است به حقوق مردم در جهت برگزاری مسالمت آميز اجتماعات و گردهمايی و آزادی بيان احترام بگذارد.

بان کی مون، سر منشی عمومی سازمان ملل متحد، خشونت را محکوم کرده، از نيروهای امنيتی مصر خواسته به آزادی بيان و اجتماعات احترام بگذارند و مردم را به اعتراضات آرام دعوت کرده است.
XS
SM
MD
LG