لینک های دسترسی

Breaking News

هشت مقام امنیتی بامیان تحت نظارت گرفته شد


دیروز سه شنبه نزدیکان یک عضو ولسی جرگه، مانع نشست طیارۀ کام ایر در بامیان شده بودند
دیروز سه شنبه نزدیکان یک عضو ولسی جرگه، مانع نشست طیارۀ کام ایر در بامیان شده بودند

به دنبال جلوگیری از نشست طیاره کام ایر توسط هواداران یک نماینده مردم بامیان در ولسی جرگه، هشت مقام امنیتی بامیان تحت نظارت گرفته شد.

مقامات در ولایت بامیان می‌گویند که این چهار مقام به خاطر غفلت وظیفوی وجلوگیری از نشست طیاره کام ایر توسط هواداران یک نماینده شورای ملی افغانستان در میدان هوایی بامیان، براساس یافته های اولیه تحت نظارت قرار دارند.

عبدالرحمن احمدی، سخنگوی والی بامیان دراین باره به صدای امریکا گفت:" یافته های اولیه هیأت موظف نشان می دهد که قوماندان پولیس سرحدی میدان هوایی بامیان، آمر حوزه امنیتی بامیان، وشش تن از منسوبین پولیس سرحدی غرض بر رسی های بیشتر تحت نظارت قرار گرفتند".

آقای احمدی می‌افزاید، اداره محلی بامیان متعهد به تطبیق قانون است و پس از ختم بررسی‌های هیئت توظیف شده،از اجراآت مقتضی و قانونی اش، اطمینان می‌دهد.

روز گذشته هوا داران عبدالرحمن شیدانی نماینده مردم بامیان در شورای ملی افغانستان، به دلیل از دست دادن پرواز شرکت کام ایر مانع نشست طیاره مسافر بری این شرکت درمیدان هوایی بامیان شده بودند.

شرکت هوایی کام ایر گفته است که این عمل نماینده شورای ملی کشور سبب وارد شدن ضرر مالی ده هزار دالری برای این شرکت شده و همچنان پرواز های هوایی برای چند لحظه درمیدان هوایی کابل نیز مختل شده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG