لینک های دسترسی

Breaking News

کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی خواهان حذف نام ۱۴ نامزد دیگر شد


کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی افغانستان یکبار دیگر از کمیسیون مستقل انتخابات خواست حدود ۱۴ تن دیگر از نامزدان انتخابات پارلمانی را به دلیل عدم استعفا به موقع از وظایف دولتی خود، از فهرست کاندیدان حذف نماید.

احمد ضیا رفعت، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، طی نشست خبری در کابل گفت، کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی پس از اعلان فهرست نهایی نامزدان انتخابات ولسی جرگه بررسی های را در مورد عدم استعفا به موقع شماری از نامزدان انتخابات ولسی جرگه انجام داد.

در نتیجه روشن شد که شماری از نامزدان هنگام ثبت نام از وظایف شان کنار نرفته اند. این نامزدان از ولایات بغلان، پروان، کابل، قندز، پکتیا و هلمند میباشند.

طبق ماده سیزدهم قانون انتخابات یکی از معیار های واجد شرایط بودن به نامزدی انتخابات، استعفای مامورین دولتی از وظایف شان میباشد. قبلاً نیز اسمای ۲۵ تن از نامزدان انتخابات به دلیل عدم استعفا به موقع از وظایف شان، از فهرست کاندید ها حذف شده اند.

نتیجه بررسی دوسیه های شماری از نامزدان انتخابات ولسی جرگه که متهم به استعفا نکردن به موقع از وظایف دولتی شان هستند، بعداً اعلام خواهد شد.

از آغاز فهرست ابتدایی و فهرست نهایی نامزدان انتخابات ولسی جرگه، ۷۶ تن از نامزدان به اساس شکایات کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی، مستحق نامزدی شناخته نشده اند.

XS
SM
MD
LG