لینک های دسترسی

Breaking News

شکست دور از انتظار کلنتن و پیروزی تدکروز


کاندید های انتخاباتی جمهوریخواه و دیموکرات
کاندید های انتخاباتی جمهوریخواه و دیموکرات

برنی سندرز در نهایت توانست هیلری کلنتن را با تفاوت دو درصد در ایالت میشیگن شکست دهد. سندرز ۵۰ درصد آرا را به دست آورد حالانکه کلنتن به گرفتن ۴۸ درصد رای مردم موفق شد.

این شکست برای کلنتن تلخ، مایوس کننده و دور از انتظار تلقی می شود؛ زیرا انتظار می رفت که هلری کلنتن بتواند رای ایالت میشیگن را از آن خود کند.

با این حساب در انتخابات مقدماتی دیموکرات ها در هشتم مارچ خانم کلنتن و آقای سندرز به یک یک پیروزی در ایالت های میسیسی پی و میشیگن دست یافتند.

رقابت هلری و سندرز در ایالت ها تنگاتنگ بوده است.
رقابت هلری و سندرز در ایالت ها تنگاتنگ بوده است.

قرار است، چهارشنبه نهم مارچ هیلری کلنتن و برنی سندرز، یک روز پس از رقابت انتخاباتی مقدماتی در میشیگن و میسیسی پی در یک مناظرۀ تلویزیونی شرکت کنند.

دانلدترمپ، کاندید پیشتاز جمهوریخواهان اما بار دیگر توانست در انتخابات مقدماتی هشتم مارچ با دو پیروزی در ایالت های میشیگن و میسیسی پی، از رقبای خود سبقت جوید.

رسانه های تصویری ایالات متحده می گویند که آقای سندرز در ایالت میشیگن توانسته بیشترین بخش رای جوانان و محصلین را از آن خود کند.

از سوی دیگر، سخنرانی هایش در بخش اقتصاد، تجارت و توجه وی به مردم باعث شده از کلنتن سبقت جوید.

نظرسنجی ها نشان می دهد که از هر ۱۰ امریکایی ساکن در ایالت های میشیگن و میسیسی پی، ۹ تن آن از کارکردگی حکومت فدرال ناراض اند. با توجه به تبلیغات و تعهدات انتخاباتی سندرز، یکی از دلایل سبقت وی در میشیگن همانا عدم کارکردگی لازمی حکومت فدرال در آن ایالت تلقی شده می تواند.

هیلری کلنتن به رای دهندگان کلفلند ایالت اوهایو که قرار است در هفتۀ آینده شاهد انتخابات مقدماتی دیموکرات ها باشد، سه شنبه شب گفت که به خاطر مبارزات انتخاباتی خودش و سندرز افتخار می کند.

خانم کلنتن مبارزات انتخاباتی خود را با مبارزات انتخاباتی جمهوریخواهان مقایسه کرده گفت که ایالات متحده از پیش بزرگ بوده و کاندیدهای جمهوریخواه به جان همدیگر می افتند.

پیروزی تدکروز در آیداهو

نتایج نهایی ایالت آیداهو نشان می دهد که یکبار دیگر تدکروز، سناتور ایالت تکزاس توانست با کسب ۴۲.۹ درصد آرا در ایالت آیداهو به پیروزی دست یابد حالانکه دونالد ترمپ جایگاه دوم و مارکو روبیو جایگاه سوم را از آن خود کرد.

آقای کروز شام سه شنبه گفت که اگر دونالد ترمپ به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه انتخاب شود، هلری کلنتن او را به گونۀ عیجیبی شکست خواهد داد.

این سناتور ایالت تکزاس به این باور است که اگر ترمپ در رأس قرار گیرد برای یک نسل سرپرستی ستره محکمه را از دست خواهیم داد.

ترمپ یک گام دیگر نیز به سوی نامزدی حزب جمهوریخواه نزدیک شده است.
ترمپ یک گام دیگر نیز به سوی نامزدی حزب جمهوریخواه نزدیک شده است.

دانلد ترمپ، پس از پیروزی در دو ایالت برخلاف سایر سخنرانی هایش، آرامتر به نظر می رسید از رای دهندگان جمهوریخواه سپاسگزاری کرد اما تدکروز را به باد تمسخر گرفت؛ کروزی که خود را تنها کاندید جمهوریخواهی عنوان کرده که توانایی شکست دادن ترمپ را دارا می باشد.

چندین سازمان ضد ترمپ برنامه دارند تا کم از کم ۱۰ میلیون دالر را در هفتۀ آینده در إعلانات تلویزیونی انتخابات مقدماتی ایالت فلوریدا و ایلینویز به مصرف برسانند تا بتوانند مانع تحرکیت و حرکت سریع ترمپ به سوی کسب نامزدی حزب جمهوریخواه گردند.

قرار است دور سرنوشت ساز انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان هفتۀ آینده به تاریخ ۱۵ مارچ برگزار گردد.

آقای ترمپ در کنفرانس خبری که در شهر جوپیتر ایالت فلوریدا، پس از پیروزی اش در میسیسی پی راه اندازی کرد؛ به عوض اینکه در بارۀ اعلانات تلویزیونی صحبت کند گفت که از طریق تویتر به حملاتش علیه رقبای انتخاباتی اش ادامه خواهد داد.

کارشناسان به این باور اند که به دست آوردن رای نمایندگان انتخاباتی و تعهدات آنان می تواند نقش کلیدی را در انتخاب نامزد حزب جمهوریخواه و دیموکرات در جلسۀ نامزدی احزاب ایفا کند.

XS
SM
MD
LG