لینک های دسترسی

Breaking News

رأی دهی برای اکثر ساکنین میانشین مساعد نیست


مقامات ولسوالی میانشین می گوید که ۶۰ در صد ساحه این ولسوالی تحت کنترول مخالفین دولت قرار دارد از این رو ساکنان این ساحات نمی تواند که در پروسه انتخابات سهیم شوند.

ولسوالی میانشین که یکی از ولسوالی های کوهی کندهار می باشد دو سال قبل حاکمیت طالبان در یک عملیات مشترک نیروهای افغان در آن به پایان رسید ولی در این اواخیر دوباره به مرکز مخالفین دولت مبدل گردیده است.

روزی خان، ولسوال میانشین می گوید که در بیش از ۵۰ در صد ساحه این ولسوالی طالبان حاکمیت دارد و از جمع مراکزی که در ساحات نسبت امن در نظر گرفته شده بود دو مرکز رای دهی با خطر جدی روبرو می باشد.

روزی خان می گوید "شصت درصد ولسوالی میانشین تحت حاکمیت طالبان است من مطمئن نیستم که مردم در انتخابات سهم بگیرد."

به گفته روزی خان اگر تمامی مراکز در روز انتخابات بار هم باشد ولی مردم از ترس مخالفین رای نمی دهد.

گرچی مقامات ولایت کندهار موجودیت تهدید های امنیتی را در میانشین می پذیرد ولی به باور انان که این خطر به روند انتخابات تاثیر نخواهد گذاشت.

عبدالقدیم پتیال معاوین والی کندهار در این باره چنین می گوید "دراین شک نیست که در بعضی از مناطق مشکلات امنیتی وجود دارد اما چالیش به پروسه رای دهی مواجع کرده نمی تواند."

در همین حال جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه ولایت کندهار اطمینان می دهد که در روز انتخابات امنیت رای دهنده گان تامین می گردد وتمامی مراکز رادهی به روی آنان باز خواهد بود.

جنرال عبدالرازق می گوید "ما به انتخابات آمادگی داریم و تمامی مراکزی رادهی باز می باشد و در ساحات کندلان شاولی کوت و شمار از ساحات دیگر که مشکلات وجود دارد آن را در یک دو روز انشا الله از بین می رود."

به اساس آمار، کندهار دارای ۲۴۴ مرکز رای دهی می باشد که ۳۳ مرکز در شهر و متباقی آن در ولسوالی های تعیین گردیده است.

ساکنان این ولایت بارها از مقامات امنیتی تقاضای تامین امنیت انتخابات را نموده است به گفته آنان اگر تهدید وجود داشته باشد شمار رای دهنده گان کم خواهد بود.
XS
SM
MD
LG