لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان: پاکستان پالیسی ثابت در قبال روند صلح نداشته


عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، طالبان افغانستان را ترغیب میکند که جنگ را کنار گذاشته و با حکومت افغانستان، راه مذاکره و مصالحه در پیش گیرد. عمران خان در مصاحبه با ایازگل خبرنگار صدای امریکا در پاکستان گفت که از سردی روابط میان کابل و اسلام آباد متأسف است و در این خرابی روابط، کشور خود را مقصر میداند.

عمران خان! مردی که به طرفداری طالبان و مخالفت با مداخلۀ نظامی امریکا در افغانستان معروف است اکنون نیز میگوید که استفاده قوت های نظامی برای شکست دهشت افگنی، طالبان را از توافق به مصالحه سیاسی دلسرد می سازد. اما به طالبان نیز پیامی دارد" پیام من برای طالبان افغان این است که آنها باید این منازعه را از طریق مذاکره حل نمایند زیرا جنگ هرگز راه حل نیست. در واقع جنگ می تواند منجر به عواقب غیر عمدی گردد مثل عراق و سوریه و اکنون شما ظهور داعش را می بینید. "

عمران خان می گوید که طالبان با خروج نیرو های امریکایی از افغانستان اکنون خواهان چانه زنی ها و یا خواهشات بیشتری استند و آنچه را که قبلا باید قبول می کردند نمی پذیرند.

عمران خان می افزاید از اینکه روابط افغانستان و پاکستان در حال حاضر خوب نیست متأسف است اما باور دارد که روابط بین دو کشور بهتر خواهد شد. او میگوید پاکستان در این مسئله، مقصر است زیرا پالیسی های ثابتی در قبال افغانستان نداشته است" فکر می کنم در آینده ما شاهد روابط بسیار خوب بین دو کشور خواهیم بود. در پاکستان این درک موجود است که اشتباهات زیاد صورت گرفته . حد اقل آنچه من و حزبم احساس می کنیم اینست که ما باید این خصومت های ناشی از پالیسی های غلط را از بین ببریم. ما باید این اشتباه را اصلاح کنیم."

پاکستان در قبال روند صلح افغانستان پالیسی ثابت نداشته
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:59 0:00

عمران خان که حزب تحریک انصاف اش در ایالت خیبرپشتونخوا قدرت را بدست دارد، در اشاره به مهاجرین افغان گفت ازاینکه افغان ها مجبور به برگشت به وطن شان می گردند موافق نیست اما می گوید دلیل این امر ناشی از خشونت ها و حملات اخیر در پاکستان است" در افغانستان چنین احساس موجود است که پولیس امنیتی و مراکز تفتیش در سرحدات بیشتر شده و افغان ها در واقع منحیث مظنونین در آنجا گیر مانده اند. وقوع این رویداد ناشی از موجی از دهشت افگنی است که از مناطق قبایلی سر چشمه می گیرد. مشکلات علیه افغان ها زمانی بیشتر گردید که دو حمله بسیار وحشتناک ، یکی بر پوهنتون باچا خان که از سوی دهشت افگنان در افغانستان رهبری شده بود، و دوم حمله بر مکتب نظامی. می توانم برایتان بگویم که هیچ حمله دیگر مثل حمله سال گذشته بر مکتب نظامی ، مردم پاکستان را صدمه روحی نزد که در آن یکصد و سی تا یکصد و پنجاه نفر کشته شد. "

آقای خان می گوید پس از حمله سال گذشته بر مکتب نظامی، قیودات بر مهاجرین افغان صورت گرفته ولی گفت که حزب تحریک انصاف در خیبر پشتونخوا می کوشد تا جلو چنین عواقب را بگیرد.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG