لینک های دسترسی

Breaking News

الامارات پروازهای کابل-دبی را آغاز می کند


شرکت هوایی بین المللی الامارات از روز چهارم ماه دسامبر سال روان، پرواز های روزانه بین کابل و دوبی را آغاز خواهد کرد.

الامارت روز سه شنبه جواز فعالیت در افغانستان را گرفت.

وفیع الله افتخار، رئیس اداره حمایت از سرمایه گذاری (آیسا) گفته است که ورود الامارات به بازار حمل و نقل هوایی افغانستان راه را برای جلب سرمایه گزاری های بیشتر خارجی در این کشور، خواهد گشود.

به گفته آقای افتخار فعالیت الامارات در افغانستان نه تنها باعث رشد اقتصاد محلی خواهد شد بلکه فرصت های اشتغال را هم افزایش خواهد داد.

الامارات یکی از بزرگترین شرکت های خدمات ملکی هوایی است که گفته می شود در یک هفته بیشتر از ۳۴۰۰ پرواز به ۱۵۰ شهر در ۷۰ کشور را از میدان هوایی بین المللی دوبی، اجرا می کند.

نگرانی ها

خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان به صدای امریکا گفت که شماری از شرکت های هوانوردی محلی از ورود الامارات به افغانستان نگران اند. به گفته آقای الکوزی شرکت های افغان، در مقایسه با الامارات، از منابع و ظرفیت های محدودتر برخوردارند و به همین دلیل توان رقابت با الامارات را نخواهند داشت.

در زمان حاضر چندین شرکت خصوصی خدمات هوایی در افغانستان فعالیت می کنند و پروازهای مستقیم میان کابل و شهرهای منطقه را، اجرا می کنند.

از آنجا که پروازهای مستقیم از افغانستان به شهرهای اروپایی، بیشتر به دلیل نگرانی های امنیتی، صورت نمی گیرد میدان هوایی دوبی به یکی از مهمترین بندرگاه ترانزیت هوایی به افغانستان مبدل شده است.
XS
SM
MD
LG