لینک های دسترسی

Breaking News

ورود بی سابقۀ سیل پناهجویان به هنگری


حکومت هنگری در طول سال ٢٠١٥ بیش از ١٠٠هزار پناهجو را ثبت نام نموده که در مقایسه با سال گذشته افزایش دوبرابر را نشان می دهد
حکومت هنگری در طول سال ٢٠١٥ بیش از ١٠٠هزار پناهجو را ثبت نام نموده که در مقایسه با سال گذشته افزایش دوبرابر را نشان می دهد

مقامات کشور هنگری می گویند که شماری بی سابقۀ پناهجویان در حال وارد شدن به قلمرو آن کشور و دیگر نقاط اروپا می باشند.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان از کشورهای اروپایی خواسته است تا در برابر پناهجویانی که کشورهای خود را بنابر دلالیل امنیتی ترک گفته اند، مسؤولانه و با مهربانی پاسخ دهند.

حکومت هنگری در طول سال ٢٠١٥ بیش از ١٠٠هزار پناهجو را ثبت نام نموده که در مقایسه با سال گذشته افزایش دوبرابر را نشان می دهد.

به گفتۀ مقامات این کشور، پولیس هنگری دیروز ٢٠٩٣ پناهجو را ثبت نام نمود که بلند ترین رقم در یک روز در طول سال روان می باشد.

هنگری که عضو اتحآدیۀ اروپایی می باشد در تلاش است تا برای جلوگیری از ورود پناهجویان به آن کشور، هرچه زودتر کار احداث دیوار استنادی در سرحد با صربستان را تکمیل کند.

بعد از عبور از سرحدات ترکیه، یونان، مقدونیه و صربستان، سرحد هنگری آخرین سد راه سفر این پناهجویان دانسته می شود. عبور از سرحد هنگری می تواند برای این پناهجویان راه رسیدن به اروپای غربی را آسانتر سازد.

هزاران پناهجو که بیشتر آنان از سوریه، عراق و افغانستان اند، برای رسیدن به منزل مقصودشان مجبور به عبور از این مسیر می باشند.

برای شماری زیاد این پناهجویان منزل نهایی آلمان و سایر کشورهای ثروتمند غرب اروپا می باشد.

کمبود بودجه

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان امروز گفته است که حد اقل برای چند روز آینده هر روز حدود ٣٠٠٠ پناهجوی دیگر نیز از یونان به صربستان داخل خواهد شد.

سازمان ملل متحد گفته است که امسال برای کمک با پناهجویان سوری به ٧،٥ میلیون دالر نیاز دارد، اما تعهدات کشورهای عضو این سازمان تنها پاسخگوی ٣٠ در صد این نیازمندی ها است.

ملیسا فلمنگ سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان گفته است، پناهجویان که زنان، کودکان و اشخاص مسن نیز مشمول آنان اند، در حالت بیچارگی به اروپا می رسند.

به باور خانم فلمنگ، بیشتر این پناهجویان با خستگی فزیکی و دماغی روبرو بوده و اکثر اوقات نیازمند کمک های بشری و طبی می باشند.

XS
SM
MD
LG