لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیه اروپایی: کمک می کنیم، فساد را کاهش دهید


ویگادس اوشتكس، نماینده اتحادیه اروپایی و داوود صبا، والی هرات
ویگادس اوشتكس، نماینده اتحادیه اروپایی و داوود صبا، والی هرات
بیست و یک نماینده اتحادیه اروپا بشمول رئیس این اتحادیه در افغانستان، سفیر ناروی و سفیر تركیه به روز یکشنبه به ولایت هرات رفتند و از ادامه کمک های کشورهای اروپایی به افغانستان اطمینان دادند.

ویگادس اوشتكس، رئیس و نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت اتحادیه اروپایی سعی دارد تا در هفت سال آینده روی همكاریهای استراتژیك برای دهه تحول همکاریها با افغانستان را گسترش دهد.

آقای اوشتکس گفت "در حالی که ما و شما بسوی سال ۲۰۱۴ میلادی گام برمیداریم این نكته را باید خاطر نشان كنم كه جامعه جهانی هم در كنار شما خواهد بود و شما را حمایت خواهد كرد كه حمایت های ما همچنان حقوق بشر را نیز شامل میشود."

نماینده اتحادیه اروپایی گفت افغان، بویژه مقام ها، هم باید مسوولیت شان در راستای کاهش فساد اداری و بهبود دولتداری را انجام بدهند.

او گفت "ما در كنفرانس توكیو وعده سپردیم تا ۱۶ میلیارد یورو را در سه سال آینده به افغانستان كمك كنیم اما در مقابل از مقام های دولتی افغان خواست هایی از قبیل برگزاری یك انتخابات شفاف، مبارزه با فساد اداری، دفاع از حقوق زنان، تقویت سیستم های عدلی و قضایی، نهادینه نمودن دموكراسی و بستر سازی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در افغانستان خصوصا ولایت هرات داریم."
XS
SM
MD
LG