لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش ترکیه برای جلوگیری از ورود مهاجرین به یونان


احمد داود اوغلو صدراعظم ترکیه می گوید تلاش های کشورش برای جلوگیری از داخل شدن سوری ها به یونان منجر به کاهش قابل ملاحظه مسافرت های مهاجرین شده است.

صدراعظم ترکیه گفت رقم مسافرت ها که در ماه نومبر سال گذشته به شش هزار نفر در روز بود، اکنون روزانه به ۱۳۰ نفر کاهش یافته است.

احمد داوداوغلو صدراعظم ترکیه روز شنبه در حالیکه انگلا مرکل صدراعظم جرمنی و دانلد تسک رئیس شورای اروپایی نیز حضور داشت در شهر غازی عینتاب در نزدیک سرحد با سوریه، سخنرانی نمود.

این دو مقام اروپایی در تلاش تطبیق شرایط یک معامله هستند که به اساس آن مهاجرینی که وارد یونان می گردند، به ترکیه برگردانده خواهند شد و در مقابل ترکیه هفت ملیارد دالر کمک را دریافت خواهد کرد.

انگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت : امروز فرصت آنرا یافتیم تا به یک بخش توافق بین ترکیه و اتحادیه اروپا از نزدیک توجه را معطوف داریم. تلاش های ترکیه نه تنها مهیا ساختن جای مصوون برای مهاجرین است،بلکه ایجاد فرصت ها است. اما آنچه را که ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم اینست که مهاجرین از راه های قانونی وارد گردند نه از طرق غیر قانونی ، زیرا بسیار مشکل است تا جلو ورود مهاجرین از طریق راه های خطرناک را گرفت.

دونالد تسک رئیس شورای اروپایی، از روش ترکیه دربرابر مهاجرین، ستایش کرده گفت هیچ کسی حق آن را ندارد که حکومت انقره را در رابطه با طرز رسیدگی به وضع پناهجویان، پند دهد. این در حالیست که به روز جمعه، سازمان عفو بین الملل از هیئت اروپایی خواست تا از موارد نقض حقوق بشر با پناهجویان در ترکیه، چشم پوشی نکند.

صدراعظم ترکیه نیز این ادعا ها را رد کرده گفت: بعضی سازمان ها، مانند عفو بین الملل ودیگران، گزارش هایی را مبنی بر پژوهشی نشر میکنند که یقیناً شفافیت ندارد، و میگویند که بعضی پناهجویان سوری به کشور شان عودت داده شده اند. اما اجازه دهید که بسیار واضح بگویم که حتی یک پناهجوی سوری هم، برخلاف میل اش، از ترکیه به سوریه فرستاده نشده است.

داوود اوغلوافزود که سر از امروز، اتحادیۀ اروپا در جهت به کار انداختن پول های وعده شده در راستای پروژۀ مهاجرین، گام برمیدارد.

XS
SM
MD
LG