لینک های دسترسی

Breaking News

طلسم شکست ناپذیری آلمان در برابر فرانسه شکست


گریزمن، پس ازدومین گول فرانسه در برابر آلمان
گریزمن، پس ازدومین گول فرانسه در برابر آلمان

تیم فوتبال فرانسه پس از پیروزی ۲-۰ در برابر آلمان، قهرمان جام جهانی فوتبال - به دور نهایی جام ملت های اروپا راه یافت.

فرانسه یی ها پس از ۵۸ سال توانستند آلمانی ها را در رقابت بین المللی فوتبال شکست دهند. از جانب دیگر، تیم آلمان از سال ۱۹۶۸ به اینسو به هیچ تیم میزبانی نباخته بود.

به اساس تبصرۀ مفسرین رسانه های ورزشی "فدراسیون فوتبال آلمان تاریخ هفتم جولای ۲۰۱۶ را هرگز فراموش نخواهد کرد."

تیم فرانسه باوجود شدت حملات تیم آلمان، خط دفاعی خود را منسجم نگهداشت و با استفاده از ضد حملات به این پیروزی تاریخی دست یافت.

نخستین گول در دقیقۀ ۴۷ نیمۀ نخست رقابت پس از آنکه توپ به دستان شفاتسنیگر، مدافع شماره ۷ و کپتان تیم آلمان خورد، توسط یک ضربۀ پنالتی گریزمن شماره هفت وارد دروازه آلمان شد.

گریزمن پس از آنکه با ضربۀ پنالتی نخستین گول را وارد دروازۀ آلمان کرد.
گریزمن پس از آنکه با ضربۀ پنالتی نخستین گول را وارد دروازۀ آلمان کرد.

آلمانی ها در هر دو میدان کنترول بیشتر توپ را در دست داشتند. کنترول توپ میان دو تیم ۶۹ در برابر ۳۱ بود. اما فرانسه یی ها با استفاده از ضد حملات غافلگیرانه توانستند دروازۀ آلمانی ها را باز کنند.

دومین گول فرانسه را باز هم گریزمن در دقیقۀ ۷۲ نیمۀ دوم وارد دروازۀ آلمان کرد. گول که پس از اشتباه خط دفاع آلمان طرح ریزی شد و در نهایت پس از برخورد به دستان نویر، دروازه بان آلمانی، وارد دروازۀ بدون دروازه بان شد.

مایکل بلَک، مهاجم میانه و کپتان پیشین تیم آلمان می گوید "بخت امروز به جانب آلمان نبود وگرنه ضربات آزاد و سر مهاجمین آلمانی به تیر های عمودی و افقی گول برخورد نمی کرد و وارد دروازه می شد."

بلَک گفت که بازی آلمان در میدان منسجم تر و برتر بود اما "فرصتی و فضای را که بتوانند دروازۀ فرانسه را باز کنند به دست نیآوردند."

ولی، نباید کارکردگی خط دفاعی فرانسه را به ویژه در نیمۀ دوم رقابت نادیده گرفت. مدافعین فرانسه یی باوجودیکه نتوانستند در بسیاری موارد جلو ضربات سر و آزاد مهاجمین آلمان را بگیرند اما در کل "مانع نفوذ مهاجمین آلمانی در نزدیکی محوطۀ جزای فرانسه شدند."

بازیکن آلمان که در بین دو بازیکن فرانسه یی گیر مانده است.
بازیکن آلمان که در بین دو بازیکن فرانسه یی گیر مانده است.

کارشناسان، رقابت نیمه نهایی میان فرانسه و آلمان را "رقابت نهایی" این جام عنوان کرده بودند. شدت، دقت، کنترول توپ و گذشته از همه هیجان موجود در این رقابت، ۹۴ دقیقه بازی را نفسگیر و تماشایی کرده بود.

دیدیر، مربی تیم فرانسه از کارکردگی و تلاش خستگی ناپذیر بازیکنان خود سپاسگزاری کرد و گفت که تاهنوز یک رقابت دیگر باقیمانده و "ماموریت ما تمام نشده است."

تیم آلمان زمانی دست از پیروزی در این رقابت شست که ضربۀ زیبای سر مهاجم آلمانی را دروازه بان و کپتان تیم فرانسه با مهارت و زیبایی ویژه یی مهار کرد.

کارشناسان می گویند که فرانسه یی ها امشب نخواهند خوابید، زیرا آنان دو پیروزی را جشن خواهند گرفت "راهیابی به دور نهایی جام ملت های اروپا و شکست آلمان، قهرمان جام جهانی فوتبال- پس از ۵۸ سال در خاک فرانسه."

برج ایفل شهر پاریس رنگ آبی، سرخ و سفید بیرق فرانسه را به نمایش گذاشته و به گفتۀ مربی فرانسه "هنوز جشن تیم ملی باقیمانده و قرار است پس از لحظاتی به تجلیل از پیروزی بپردازیم."

XS
SM
MD
LG