لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش رهبران اروپایی در پیشبرد اتحادیۀ بدون بریتانیا


بریتانیایی ها هفتۀ گذشته طی یک رای دهی تصمیم گرفتند از اتحادیۀ اروپا خارج گردند.
بریتانیایی ها هفتۀ گذشته طی یک رای دهی تصمیم گرفتند از اتحادیۀ اروپا خارج گردند.

رهبران اروپایی خواهان خروج سریع بریتانیا از اتحادیۀ اروپایی شده و هشدار داده اند که آن کشور نباید انتظار مزایای عضویت در اتحادیۀ اروپایی را بدون پرداخت هزینۀ آن داشته باشد.

به احتمال زیاد این نشست سران کشوراتحادیه اروپایی برای دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا آخرین نشست باشد.

این مقام بریتانیایی پس از رای بریتانیایی ها مبنی بر خروج آن کشور از اتحادیه اروپایی تعهد کرد از سمت اش کنار رود.

آقای کامرون بعد از گفتگوها در آن نشست بیان داشت که با وجود اندوه و تاسف، نشست سران ۲۸ کشور عضو سازنده بود.

صدراعظم بریتانیا که گفته است تا ماه اکتوبر از سمتش کنار خواهد رفت گفت " درحالی که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می شود باید آن اتحادیه و بریتانیا هر دو تلاش ورزند روابط هر چه نزدیکتر را حفظ کنند. روابط نزدیک در بخش تجارت، همکاری و امنیتی باشد."

هشدار برای خروج سریع بریتانیا

اما رهبران اتحادیه اروپا پیام خود را از قبل به بریتانیا رسانیده اند و آن هم اینکه ـ بریتانیا بعد از خروج از این اتحادیه معامله های خاصی راتوقع نداشته باشد چنانکه فرانسو هولاند رییس جمهور فرانسه به این مضوع اشاره کرد.

آقای هولاند گفت " اگر بریتانیا می خواهد در بازار واحد باقی بماند که در آن رفت و آمد آزادنه مردم شامل می باشد باید قیمت آن را بپردازد. رای گیری برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همچنان به هدف متوقف کردن مهاجرت بوده است."

رهبران این اتحادیه اکنون روی آینده آن بدون موجودیت بریتانیا تمرکز دارند و در میان تقاضا های گسترده یکی هم تقویت و احیای یک پروژه اروپایی است که بعد از جنگ دوم جهانی آغاز شده بود.

الکساندرا دو هوپ شیفر ، رئیس یک نهاد المانی در پاریس، وضعیت کنونی در اروپا را یک بحران برای آن اتحادیه خوانده می گوید "اکنون باید روی نحوه مدیریت از راه های منسجم و یکسان در میان ۲۷ کشور کار کرد که همه آن کشور ها دیدگاه های متفاوت در مورد این پروژه اتحادیه اروپایی دارند."

آلمان؛ فرانسه و ایتالیا می خواهند اهداف مشترکی چون امنیت، جوانان، اشتغال و اقتصاد، در اولویت اتحادیه اروپایی قرار داشته باشد اما این ها همه پیشنهادات تازه یی نیست.

گزارش: لیزا برنت، صدای امریکا

ترجمه: رویازمانی، واشنگتن

XS
SM
MD
LG