لینک های دسترسی

Breaking News

حمایت قانونگذاران اروپایی از تقسیم پناهجویان در اروپا


مهاجرین در یونان
مهاجرین در یونان

قانونگذاران اتحادیه اروپایی حمایت شان را از طرح آن اتحادیه مبنی بر تقسیم بندی ۱۲۰ هزار پناهجو در میان کشور های عضو اتحادیه اروپایی، اعلام کردند..

اقدام امروز قانونگذاران اروپایی به این معنی است که در صورت از میان برداشتن مخالفت کشور های شرق اروپا با این طرح، وزرای داخله کشور های عضو اتحادیه اروپایی سه شنبه آینده این طرح را تصویب خواهند کرد.

این درحالیست که روز گذشته سرحد هنگری شاهد درگیری میان پولیس و پناهجویان بود. قسمت از دیوار حفاظتی از بین رفت و علیه پناهجویان که در میان آنان یک طفل پنج ماهه نیز شامل بود، گاز اشک آور استفاده شد.

محمود یک پناهجوی سوری می گوید" در آنجا بودم و آن طفل نزدیک بود جان خود را از دست دهد. مشکل بود تا وضعیت بهبود یابد. "

در حالیکه ملل متحد رفتار هنگری را با پناهجویان تقبح نموده و آن را " غیر قابل قبول" اعلام کرد، حکومت کروشیا می گوید که تقریبا پنج هزار و ۶۰۰ پناهجو بعد از آن داخل آن کشور شده است که هنگری سرحد خود را با صربستان مسدود کرد.

بان کی مون، منشی عمومی ملل متحد رویا رویی پولیس هنگری با پناهجویان راغیرقابل تحمل عنوان کرده و از رهبران کشورهای اروپایی خواست ورزید تا ازمهربانی کار گیرند.

آقای بان می گوید"از آنجایی که پناهجویان از بدترین وضعیت و آزار و اذیت موجود در کشور های شان فرار می کنند، ما به عنوان انسان ها، باید رهبریت دلسوزانه ای برای آنان نشان دهیم ."

پذیرش مهاجرین مواجه با خطر جانی

در عین حال، الکسندر ویسیک، صدراعظم صربستان رفتار پولیس هنگری را با پناهجویانی سوری و سایر کشورهای شرق میانه- یک عمل ظالمانه عنوان کرد.

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه گفت که کشورش آماده است پناهجویانی را که در سدد نجات جان هایشان استند، بپذیرد اما به خاطر ارایه خدمات درست، مقامات باید پناهجویانی را که از فقر فرار کرده اند، دوباره به کشورهایشان بفرستند.

خانم مرکل" باید واضح کنیم که می خواهیم آنانی را کمک کنیم که به حفاظت نیاز دارند اما آنانی که فقط به خاطر مشکلات اقتصادی می آیند، به دلیل اینکه ما بتوانیم به پناهجویان فرار از جنگ رسیدکی کنیم، باید کشور ما را ترک کنند."

صدراعظم آلمان همچنان بر اهمیت یک پارچه سازی دراز مدت تاکید کرده گفت که مردم باید در رسیدگی به وضعیت کنونی رسیدگی به مهاجرین، خوشبین باشند.

بیش از ۴۳۰ هزار پناهجوی که در جستجوی زندگی بهتر استند، از سوریه و عراق سرحدات کشورهای اروپایی را عبور کرده اند.

XS
SM
MD
LG