لینک های دسترسی

Breaking News

شکایت پناهجویان در یونان به خاطر برخورد دوگانه


Europe Migrants
Europe Migrants

هزار ها تن از مهاجران سوری، عراقی، افغان، ایرانی، و پاکستانی با طی کردن راه دور و عبور از آبهای مدیترانه، به یکی از جزایر یونان رسیده اند.

درحالی که روز گذشته نیروهای بحری ایتالیا از کشته شدن دست کم ۴۰ نفر در یک قایق حامل صدها مهاجر در دریای مدیترانه خبرداد، گروهی از مهاجرین اکنون در سواحل یک جزیره در یونان با شرایط دشوار انتظار سرنوشت شان را دارند.

صدها نفر از مهاجران سوری به کشتی های مسافربری انتقال داده شدند تا جابجا شده و شرایط سخت و طولانی سفر برای آنها اندکی سهل گردد.

با این حال، مهاجران کشورهای دیگر خود را به دور از این کمک و رسیدگی حس میکنند، زیرا اولویت به مهاجران سوری داده میشود.

یک مهاجرعراقی شکایت نموده گفت: "مقامات یونانی مشکلات مردم سایر کشور ها را به جز از سوریه درک نمیکنند." او علاوه میکند که منتظر کمک است ولی کمک ها صرف متوجه مردم سوریه است زیرا آنها تصور میکنند که در عراق وضعیت خوب است و باید به کشور خود بازگردند.

از مهاجرین سوری به دلیل جنگ داخلی سوریه استقبال میشود و این تحت قوانین بین المللی به آنها امتیاز بیشتر نسبت به کسانی میدهد که از کشور های دیگر به عنوان مهاجران اقتصادی از طریق عبور از آب ها و از سواحل ترکیه به جزایر یونان میروند.

در همین حال کشور هنگری به روز جمعه اعلام نمود که آنها مرحله اول حصار ها را در امتداد مرز با صربستان در آخر همین هفته به پایان میرسانند، که این حصار حدود هفتاد کیلومتر بین هردو کشور فاصله خواهد داشت.

زولتن کوواکس ، سخنگوی حکومت مجارستان گفت: "ما در مرحله آماده سازی یک کمپاین ارتباطاتی هستیم. در واقع، به سوی برقراری نسبی برای کسانی که درین مسیر هستند و یا کسانی که می خواهند برای امید به آیندۀ بهتر به اروپا برسند، میخواهیم پیامی داشته باشیم. پیام باید برای جرمن ها، اتریشی ها، و سایر کشور های اروپایی، روشن و صریح باشد که اطلاعات و آگاهی های که قاچاقچیان انسان به آنها میدهند ، نا درست است."

XS
SM
MD
LG