لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی پرتگال در آخرین دقایق رقابت با کروشیا


کوارزما، بازیکن شماره ۲۰ پرتگال که در آخرین دقایق توپ را وارد دروازۀ کروشیا کرد.
کوارزما، بازیکن شماره ۲۰ پرتگال که در آخرین دقایق توپ را وارد دروازۀ کروشیا کرد.

تیم فوتبال پرتگال در یک رقابت تماشایی با کروشیا، پس از طراحی یک ضد حمله در آخرین لحظات نیمۀ دوم وقت اضافی، با تنها گول، به دور بعدی جام ملت های اروپا راه یافت.

کروشیایی ها، در همۀ ابعاد بازی، در مقایسه با تیم پرتگال دست بالایی داشتند اما گویا بخت با آنان یار نبود و باوجود تلاش بی حد و کنترول ۵۶ درصد توپ، به گول دست نیافتند.

آنچه در ۱۱۶ دقیقۀ رقابت اصلاً محسوس نبود "حضور کرستیانو رونالدو کپتان تیم پرتگال بود."

در طول ۹۰ دقیقۀ وقت اصلی رقابت، ۱۷ بار در نیمۀ نخست و ۱۳ بار در نیمۀ دوم، توپ به پای رونالدو تماس کرد.

کرستیانو رونالدو در طول رقابت با کروشیا کمتر به چشم می خورد اما گول تیمش ثمرۀ طراحی ضدحملۀ وی بود.
کرستیانو رونالدو در طول رقابت با کروشیا کمتر به چشم می خورد اما گول تیمش ثمرۀ طراحی ضدحملۀ وی بود.

اما در دقیقه ۱۱۷ م بازی، پس از آنکه کروشیایی ها حملات شدیدی را بر دروازۀ پرتگال آغاز کردند و در دقیقۀ ۱۱۵ ضربۀ سر مهاجم شمارۀ ۱۶ کروشیا تماس اندکی با انگشتان دروازه بان پرتگال کرد و از دروازه بیرون شد، اما پرتگالی ها با یک ضدحمله دروازۀ تیم کروشیا را در دقیقۀ ۱۱۷ بازی باز کردند.

کرستیانو رونالدو توپی را که از ضد حمله به دست آورده بود جانب دروازه ضربه زد و باوجود دفاع دروازه بان، باضربۀ سر کوارزما، مهاجم شماره ۲۰ پرتگال وارد دروازه شد.

به گفتۀ مبصرین فوتبال پرتگال نتیجۀ این رقابت "نابرابر" را در آخرین لحظات به نفع خود تغییر داد و با صعود به دور یک بر هشت، قرار است به مصاف تیم فوتبال پولند بروند.

در سایر رقابت ها، تیم های ویلز و آیرلند شمالی به مصاف هم رفتند. تیم ویلز برای نخستین بار بود که به دور حذفی این جام راه یافته و پیروزی روز شنبه ۲۵ جون، برای هر یکی از این تیم ها، "نخستین پیروزی در دور حذفی جام ملت های اروپا" محسوب می شد.

در رقابت میان ایندو تیم، یکبار دیگر بِل، ستارۀ گران قیمت تیم ریال و پرهزینه ترین بازیکن جهان فوتبال خوب درخشید.

ضربۀ آزاد بِل که در نیمۀ دوم به دست آمد، نه تنها در محوطۀ گول بود که دروازه بان آیرلند شمالی را واداشت تا با یک حرکت زیبا و سریع اکروباتیک، مانع دخول توپ به دروازه شود.

بِل نقش عمدۀ در تنها گول تیمش در برابر آیرلند شمالی داشت که توسط مدفاع آیرلند وارد دروازه شد.
بِل نقش عمدۀ در تنها گول تیمش در برابر آیرلند شمالی داشت که توسط مدفاع آیرلند وارد دروازه شد.

بِل، سومین بازیکن در جهان فوتبال است که توانسته است در جام ملت های اروپا در سه ضربۀ آزاد – دو آن را به ثمر برساند.

تیم ویلز در مقایسه با آیرلند شمالی کنترول بیشتر توپ را در اختیار داشت. درصدی کنترول توپ میان این دو تیم ۴۶/۵۴ درصد بود.

بخت زمانی از با تیم آیرلند ناسازگارتر شد که توپ نیمه بلند بِل که از کنارۀ میدان در محوطۀ جزای دروازه بان ضربه زده شده بود، توسط مک اولی، مدافع تیم آیرلند شمالی، وارد دروازۀ تیمش شد و ویلزی ها را به ۱-۰ پیروزی رساند.

ویلز نه تنها نخستین حضورش در دور حذفی جام ملت های اروپا را جشن گرفت که به نخستین پیروزی اش در دور حذفی این جام نیز دست یافت.

تیم فوتبال ویلز در دور یک برهشت با پیروز رقابت میان تیم های هنگری-بلجیم مواجه خواهد شد.

در نخستین رقابت دور یک بر شانزده جام ملت های اروپا ، تیم های سویس و پولند پس از آنکه به نتیجۀ تساوی ۱-۱ رسیدند. سرنوشت رقابت میان آن دو تیم را ضربات پنالتی رقم زد.

سرور و هیجان تیم پولند پس از آنکه آخرین ضربۀ پنالتی تیم شان وارد دروازۀ سویس شد.
سرور و هیجان تیم پولند پس از آنکه آخرین ضربۀ پنالتی تیم شان وارد دروازۀ سویس شد.

نخستین گول توسط بلازیسکوفسکی، بازیکن پولندی وارد دروازۀ تیم سویس شد اما سویسی ها در دقیقۀ ۸۲، با یک ضربۀ زیبا تخنیکی رقابت را مساوی ساختند.

در این رقابت تیم سویس در عرصه های مختلف بر پولند برتری داشت. به گونۀ مثال مالکیت توپ ۵۴ درصد در اختیار سویسی ها بود حالانکه ۴۶ درصد پولندی ها توپ را در اختیار داشتند. سویسی ها ۷ بار دروازۀ پولند را نشانه گرفتند حالانکه بازیکنان پولندی چهار بار، دروازۀ سویس توپ هدف قرار دادند.

بازیکنان تیم پولند از پنج ضربۀ پنالتی، همه را وارد دروازه ساختند اما سویسی ها نتوانستند و تنها یک اشتباه بازیکن سویسی کافی بود تا تیم پولند را به دور بعدی این جام صعود دهد.

پولند در دور بعدی حزفی این جام به مصاف پرتگال خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG