لینک های دسترسی

Breaking News

ایروستات: ۱۸۳ هزار افغان در ۲۰۱۶ به اروپا درخواست پناهندگی داد


افغان‌ها پس از سوری‌ها دومین گروه بزرگ پناهجویان تازه وارد به اروپا را تشکیل می‌دهند
افغان‌ها پس از سوری‌ها دومین گروه بزرگ پناهجویان تازه وارد به اروپا را تشکیل می‌دهند

ادارۀ احصاییۀ اتحادیۀ اروپایی یا ایروستات می‌گوید که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سال گذشته در کشورهای این اتحادیه درخواست پناهندگی داده است.

مقام‌های این اتحادیه روز پنج شنبه هنگام نشر این آمار گفتند که بیشتر از نصف کسانیکه سال گذشته به اروپا پناه برده اند، شهروندان سوریه، افغانستان و عراق اند.

سال گذشته ۳۳۵ هزار شهروند سوریه، ۱۸۳ هزار افغان و ۱۲۷ هزار عراقی به کشورهای عضو اتحادیۀ اروپایی درخواست پناهندگی داده است.

ایروستات گزارش داده است که شمار درخواست‌های جدید پناهندگی در کشورهای اتحادیۀ اروپایی در سال گذشته، در مقایسه با سال ۲۰۱۴ دو برابر شده است.

آمار ادارۀ احصاییۀ اتحادیۀ اروپایی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴ میلادی کشورهای عضو این اتحادیه حدود ۵۶۲ هزار درخواست جدید پناهندگی دریافت کرده بود.

ایروستات گزارش داده است که آلمان با دریافت ۶۰ درصد درخواست‌های جدید پناهندگی در صدر و ایتالیا با ۱۰ درصد در ردۀ کشورهایی قرار دارند که بیشترین درخواست پناهندگی را دریافت کرده اند.

با آنکه کشورهای شمال اروپا، مقصد جذاب برای اکثر پناهجویان عنوان شده است، بر اساس آمار ایروستات درخواست‌های جدید پناهندگی در سویدن، فنلند و دنمارک کاهش یافته است.

ادارۀ احصاییۀ اتحادیۀ اروپایی همچنان گفته است که حدود یک میلیون درخواست پناهندگی در آخرین روزهای سال گذشته برای طی مراحل زیر کار ادارات امور مهاجرت کشورهای اتحادیۀ اروپایی قرار داشت.

گزارش: اسوشیتدپرس

XS
SM
MD
LG