لینک های دسترسی

Breaking News

کوهستانی: اعلامیۀ طالبان تبلیغ نه، تهدید عملی است


جاوید کوهستانی، تحلیلگر مسایل نظامی و امنیتی
جاوید کوهستانی، تحلیلگر مسایل نظامی و امنیتی

طالبان با آغاز تهاجم مسما به "عملیات عمری" گفته اند که تاسیسات دولتی افغانستان را هدف قرار می دهند و حکومت افغانستان هم اعلامیۀ طالبان را "تبلیغ روانی" خوانده است.

اما برخی آگاهان با اشاره به انکار طالبان از مذاکرات صلح با حکومت افغانستان و ادامۀ حملات آن گروه می گویند که عملیات طالبان بیشتر از آنکه تبلیغ روانی باشد یک تهدید عملی است.

جاوید کوهستانی تحلیلگر مسایل نظامی و امنیتی می گوید که طالبان به حملات شان در شهرها و روستاها به ویژه مسیر شاهراه ها ادامه خواهند داد تا به گفتۀ وی در عرصۀ نظامی دستآورد داشته باشند.

آقای کوهستانی در صحبت با صدای امریکا گفت که حکومت افغانستان بیشتر به تامین امنیت در مراکز ولایتها و بزرگ شهر ها تمرکز دارد و به گفتۀ وی ادارۀ مناطق دوردست و روستایی را کم کم از دست می دهد.

سخنگویان وزارت های دفاع و داخلۀ افغانستان طالبان را "شکست خورده" توصیف کرده و گفته اند که جنگجویان آن گروه "ابتکار عمل" را در میدان جنگ از دست داده اند، اما به گفتۀ آقای کوهستانی طالبان در سال روان به ویژه موسم گرما چالش جدی امنیتی را برای حکومت افغانستان خلق خواهد کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:10:30 0:00
لینک دانلود

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG