لینک های دسترسی

Breaking News

در جریان حمله بر پوسته های امنیتی در فراه ۱۴ زندانی فرار کردند


در جریان حمله بر پوسته های امنیتی در فراه ۱۴ زندانی فرار کردند
در جریان حمله بر پوسته های امنیتی در فراه ۱۴ زندانی فرار کردند

در جریان حمله افراد وابسته به گروه طالبان بالای چندین پوسته امنیتی و زندان مرکزی ولایت فراه، ۱۴ زندانی موفق به فرار شدند.

مامورین امنیتی فراه میگویند از نیمه شب گذشته افراد وابسته به گروه طالبان بالای چهار پوسته امنیتی در نقاط مرکزی این ولایت حمله کردند. گفته می شود گروه طالبان با تدارکات وشمار افراد زیاد اقدام به اجرای این حملات کرده است.

یکی از محلاتی که مورد حمله قرار گرفته است زندان مرکزی فراه بود که طالبان با سازماندهی یک انفجار به این محل حمله نمودند.

مل پاسوال محمد فقیر عسکر قوماندان امنیه ولایت فراه گفت ساعت ۲ شب گذشته در حدود ۳۰ تن از افراد وابسته به گروه طالبان بالای ۴ پوسته امنیتی در مرکز آن ولایت حمله نمودند

به گفته قوماندان امنیه فراه در جریان حمله بالای زندان فراه ۲۰ تن از محبوسین فرار کردند که سپس ۶ تن آنان مجددا توسط عساکر پولیس دستگیر شدند

آقای عسکر گفت در پی بروز این حادثه ۲۰ تن از محبوسین زندان پا به فرار گذاشتند که چهارتن آنان از سوی سربازان پولیس ملی دو تن دیگر شان از سوی سربازان اردوی ملی مجددا” بازداشت شدند.

بنا به اظهارات وی تا به حال از سرنوشت ۱۴ تن دیگر ازمحبوسین فراری خبری دردست نیست.

گفته میشود محبوسین فراری مجرمین سیاسی نه بلکه کسانی بودند که به جرایم جنایی مرتکب میباشند.

در همین حال محمد یونس رسولی معاون والی فراه میگوید در پی بروز این حادثه عملیات تلاشی منازل مشکوک در شهر فراه از سوی نیروهای امنیتی افغان آغاز شده و به مردم اجازه رفت و آمد در بین شهر داده نشده است.

شماری از باشنده گان شهر فراه مدعی هستند که برخی از سربازان پولیس تحت نام تلاشی ، اموال و دارایی های منزلشان را مورد دستبرد قرار دادند.

آنان از رسانه ها خواستند تا مشکلات شان را به گوش مسؤلین زیربط برسانند.

حدود هفت ماه قبل نیز بیش از ده تن از زندانیان محبس شهر فراه با حفر نمودن دیوار زندان متواری شدند که تا به حال از سرنوشت اکثریت آنان خبری در دست نیست.

XS
SM
MD
LG