لینک های دسترسی

Breaking News

میزبانی رقابت های جهانی والیبال از ایران پس گرفته شد


ورزشگاه آزادی که برای برگزاری مسابقات جهانی والیبال در نظر گرفته شده بود
ورزشگاه آزادی که برای برگزاری مسابقات جهانی والیبال در نظر گرفته شده بود

رئیس فدراسیون جهانی والیبال یا FIBA با ارسال نامه یی به فدراسیون والیبال ایران، ضمن عذرخواهی، میزبانی مسابقات جهانی والیبال نوجوانان را از ایران پس گرفت.

فدراسیون جهانی والیبال گفته است که ارجنتاین به عنوان میزبان این رقابت‌ها معرفی شده است. پیش از این، در کنگره جهانی ۲۰۱۴ والیبال در ایتالیا، میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به ایران داده شده بود.

مقامات ورزشی ایران هنوز به طور رسمی دلیل این تغییر نظر فدراسیون جهانی والیبال را اعلام نکرد‌ه‌اند اما منابع غیر رسمی می گویند که ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاهها در هنگام برگزاری بازی‌های لیگ جهانی، موجب لغو میزبانی ایران در مسابقات والیبال نوجوانان جهان شده است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از یکی از مقامات فدراسیون جهانی والیبال نوشته است که طبق اعلام این فدراسیون، تا زمانی که زنان نتوانند در ورزشگاه‌های ایران حاضر شوند دیگر هیچ میزبانی جدیدی به ایران داده نخواهد شد. البته این خبرگزاری اضافه کرد که این تصمیم شامل لیگ جهانی و مسابقات ۲۰۱۵ قهرمانی آسیا نمی‌شود.

همزمان با این وبسایت خبری خبرآنلاین نیز در گزارشی اعلام کرده بود که فدراسیون جهانی والیبال و کمیتۀ جهانی المپیک دربارۀ جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه از مقامات ایران توضیح خواسته‌اند.

جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه محل برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال در تهران، در اوایل امسال خبرساز شد. فدراسیون والیبال ایران بر اساس قوانین جهانی نباید جلو حضور زنان را در ورزشگاه بگیرد اما در مسابقات لیگ جهانی امسال، زنان ایرانی از سوی مأمورین و مسوولین ورزشگاه از حضور در سالون و تماشای مسابقات منع شدند.

جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه اعتراضاتی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و همچنین موجب تجمع تعدادی از زنان در مقابل محل برگزاری مسابقات شد اما این اعتراضات مسئولان را برای صدور اجازه ورود زنان به ورزشگاه قانع نکرد.

در مقابل، بازداشت تعدادی از این معترضین و تداوم بازداشت غنچه قوامی، دختر بریتانیایی ایرانی تبار معترض به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه، بازتاب جهانی به این اعترضات داد.

طی روزهای گذشته، مقامات فدراسیون جهانی والیبال و کمیته جهانی المپیک با ارسال نامه‌های جداگانه‌ به مقامات ایران، دلایل بازداشت غنچه قوامی را جویا شده بودند.

XS
SM
MD
LG