لینک های دسترسی

Breaking News

مراکش تیم فوتبال اسپانیا را از جام جهانی قطر حذف کرد


یاسین بونو، دروازه بان سی و یک ساله ای مراکش که در ضربات پنالتی هم دروازه اش ناگشوده ماند.
یاسین بونو، دروازه بان سی و یک ساله ای مراکش که در ضربات پنالتی هم دروازه اش ناگشوده ماند.

اشرف حکیمی، مهاجم تیم مراکش و پاریس جرمن لیگ فرانسه، با نهایت آرامش خاطر، چهارمین توپ پنالتی تیمش را در قلب گول اسپانیا ضربه زد و با تفاوت سه مقابل صفر در ضربات پنالتی، تیم مراکش را به دور یک چهارم این جام کشاند.

تیم فوتبال اسپانیا که با یک رقابت پر گول هفت مقابل صفر در برابر کوستاریکا، جام جهانی قطر را آغاز کرده بود، در رویارویی با مراکش متوقف شد و نتوانست به دور یک چهارم صعود کند.

یاسین بونو دروازه بان ۳۱ سالۀ تیم فوتبال مراکش، ضربات پنالتی بازیکنان تیم اسپانیا را متوقف کرد. باوجودیکه نخستین ضربۀ پنالتی اسپانیا به تیر عمودی خورد، بونو مراکشی شاید از جملۀ کمتر دروازه بان های باشد که در ضربات پنالتی هیچ گول نخورده است.

مبصرین به این باور اند که هر قدر امتیاز پیروزی به کارکردگی دروازه بان یک تیم در مهار ضربات پنالتی متوجه می باشد، به همان اندازه پنالتی زنندگان نیز به خاطر ضعف شان در ضربات توپ زیر سوال می باشد.

هر سه بازیکن اسپانیا ضربات به گفتۀ مبصرین فوتبال "کارای" را به دروازۀ مراکش نکوبیدند. پنالتی‌زن سوم مراکش هم از اسپانیایی ها کم نیآورد و سومین توپ پنالتی اش توسط دروازه بان اسپانیا مهار شد.

رقابت های جام جهانی قطر هنوز هم با شگفتی هایش ادامه دارد و مبصرین که فکر می کردند اسپانیا یکی از مدعیان جام است تا تاریخ ۲۰۱۰ را دوباره تکرار کنند؛ روز سه شنبه به دنبال آلمان و دنمارک با قطر خداحافظی کرده و راهی خانه شدند.

تا ایندم دو رقابت دور یک هشتم جام جهانی، به ضربات پنالتی کشانیده شده است. بخت پیروزی از تیم اسپانیا زمانی برگشت که ضربۀ مهاجم این تیم در دقیقۀ ۱۱۸ بازی، تیر عمودی چپ گول مراکش را بوسه زده به خارج میدان رفت.

تیم مراکش با آگاهی که از نحوۀ بازی تیم اسپانیا داشت، با شیوۀ "یک به یک" ۱۲۰ دقیقۀ میدان را بازی کرد و به هیچ کدام از بازیکنان تیم اسپانیا فرصت گول‌زنی را مهیا نساخت.

آخرین رقابت دور یک هشتم جام جهانی میان تیم های پرتگال و سویس برگزار می شود که برندۀ این بازی در دور یک چهارم به مصاف مراکش خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG