لینک های دسترسی

Breaking News

نبرد در کندز بار دیگر شدت گرفته است


پنج روز از نبرد کندز می‌گذرد، در مناطق مختلف شهر کندز درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و جنگجویان طالب جریان دارد.
پنج روز از نبرد کندز می‌گذرد، در مناطق مختلف شهر کندز درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و جنگجویان طالب جریان دارد.

مقامات امنیتی کندز می‌گویند، در نتیجۀ عملیات تازۀ نظامیان افغان، برخی مناطق در این شهر از کنترول جنگجویان طالب خارج و به تصرف نیروهای دولتی در آمده است.

محمد معصوم هاشمی آمر امنیت قوماندانی امنیه کندز به صدای امریکا می‌گوید، نظامیان افغان در بخش‌های مختلف شهر پیشروی کرده اند.

پنج روز از نبرد کندز می‌گذرد، در مناطق مختلف شهر کندز درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و جنگجویان طالب جریان دارد.

دفتر مطبوعاتی قوماندانی پولیس زون سپین‌زر کندز می‌گوید، نیروهای امنیتی به مناطق خواجه مشهد، اطراف لیسۀ مولوی سراج‌الدین، تصدی سپین‌زر در غرب شهر و بندر کابل رسیده اند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان در صفحۀ تویترش نوشته است که دیشب نظامیان افغان همین مناطق را از تصرف طالبان خارج کرده اند.

اما باشندگان محل می‌گویند، زمانی که نظامیان افغان پیشروی می‌کنند، طالبان دوباره از عقب شان مناطق را تصرف می‌کنند و در این وضعیت نظامیان افغان در تلاش شکستن حلقۀ محاصره می‌شوند و دوباره مناطق را به طالبان واگذار می‌کنند.

در پنج روز گذشته، نظامیان افغان گاهی پیشروی و گاهی هم عقب‌نشینی می‌کنند. اکثر اوقات در فضای کندز هلیکوپترها در پرواز اند.

از روزی که طالبان به شهر کندز داخل شده اند، در بلندمنزل‌ها مستقر اند و از آنجا نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهند.

با این حال، محمد معصوم هاشمی آمر امنیت کندز به صدای امریکا ابراز امیدواری می‌کند که تا عصر امروز وضعیت امنیتی کندز تغییر خواهد کرد و بخشی بزرگی از شهر به تصرف نیروهای دولتی خواهد آمد.

باشندگان کندز اما می‌گویند که نیروهای امنیتی افغان تحت یک قومانده نیستند. سمیع‌الله سمیع یک باشندۀ کندز به صدای امریکا در این مورد می‌گوید "امروز ساعت ۱۱:۳۰ پیش از چاشت، از جایی نامعلومی شلیک صورت گرفت، آن پولیس‌هایی که در سر دوره گزمه می‌کردند، به رنجر سوار شدند و به گونه‌ای فرار کردند که کسی به چشم ندید".

از سوی دیگر، در ساحۀ جرِخشک ولایت بغلان، کاروان پولیس نظم عامه از سوی طالبان هدف حمله قرار گرفت و در نتیجه برخی موترهای این کاروان آتش گرفت و مواد آن نیز غارت گردید.

طالبان نیز در اعلامیه‌ای ادعا کرده اند که افراد این گروه، کاروان نیروهای امنیتی افغان را که به سوی کندز می‌رفت، هدف حمله قرار داده و تا ۶۳ عراده موترهای مختلف نظامی سوخته اند.

ذبیح‌الله مجاهد یک سخنگوی طالبان ادعا کرده است که این حمله عصر دیروز بالای کاروان نیروهای امنیتی افغان در بغلان مرکزی صورت گرفته است که به گفتۀ وی در نتیجه شماری از نظامیان افغان کشته و زخمی شده اند.

اما مقامات امنیتی افغان هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG