لینک های دسترسی

Breaking News

ادامه درگیری بین طرفداران ملا عمر و ملا منصور در هرات


ولسوالی شیندند ولایت هرات یکی از ولسوالیهای نا آرام این ولایت میباشد که حضور طالبان در آن منطقه چشمگیر بوده است.
ولسوالی شیندند ولایت هرات یکی از ولسوالیهای نا آرام این ولایت میباشد که حضور طالبان در آن منطقه چشمگیر بوده است.

درگیری بین افراد گروه طالبان در ولایت هرات وارد دومین روز خود شد.

مقام های محلی در ولایت هرات میگویند این درگیری از ساعات اولیه روز دوشنبه آغاز شده و تا بحال در ولسوالی شیندند این ولایت ادامه دارد.

احسان الله حیات سخنگوی والی هرات روز سه شنبه در نشستی خبری گفت این درگیری بین افراد ملا ننگیالی و ملا صمد دو تن از رهبران طالبان در حوزه غرب افغانستان بوقوع پیوسته است که تا بحال ۵۳ تن از افراد طالبان کشته و بیشتر از ۴۰ تن انها زخمی شده اند.

آقای حیات گفت این درگیری ها در مناطق "زیر کوه" و "جوزگیرک" ولسوالی شیندند جریان دارد که در بین کشته شده گان اجساد ۹تن از قوماندانان برجسته طالبان نیز مشاهده شده است.

سخنگوی والی هرات همچنان از زخمی شدن چندین فرد ملکی در جریان درگیری افراد گروه طالبان در ولسوالی شیندند سخن میزند.

این مقام محلی میگوید شمار زیادی از افراد طالبان از ولایت های فراه و هلمند نیز به ولسوالی شیندند امده و در جنگ با یکدیگر اشتراک کرده اند.

احسان الله حیات میگوید این درگیری ها از نزدیک به 4 ماه قبل بین افراد ملاصمد و ملاننگیالی در ولسوالی شیندند بر سر اختلافات در تعیین رهبر جدید گروه طالبان و بیعت با او بوجود آمده است.

جنگ افراد طالبان در ولسوالی شیندند با نگرانی فعالان جامعه مدنی در هرات مواجه شده است.

فعالان مدنی در هرات میگوید بیم آن را دارند که حضور گسترده طالبان در ولسوالی شیندند و بی توجهی مقام های دولتی به این موضوع باعث شود تا این ولسوالی سقوط کند.

اما سخنگوی والی هرات میگوید انها بقدر کافی نیروی امنیتی در ولسوالی شیندند دارند و طالبان نمیتوانند امنیت باشنده گان این ولسوالی را به مخاطره بیاندازند.

شیندند یکی از ولسوالیهای نا آرام هرات میباشد که همواره حضور طالبان در آن منطقه چشمگیر بوده است.

XS
SM
MD
LG