لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری هنوز هم در پایگاه شوراب هلمند ادامه دارد


مرکز دظامی شوراب تا یک ما قبل توسط نیروهای برتانوی اداره میگردید (ارشیف)
مرکز دظامی شوراب تا یک ما قبل توسط نیروهای برتانوی اداره میگردید (ارشیف)

درحالیه درگیری در پایگاه نظامی شوراب هلمند ادامه داردبریک مرکز دیگر نیروهای اردوی ملی دراین ولایت نیز حمله تهاجمی صورت گرفته است.

مخالفین مسلح دو شب قبل بر پایگاه شوراب که تازه از سوی نیروهای خارجی به نیروهای افغان تسلیم داده شده بود،حمله نمودند وامروز وارد سومین روز خود شد.

وزارت دفاع ملی میگوید که درنتیجه حمله مخالفین مسلح برپایگاه اسبق نیروهای بریتانوی درهلمند به تعداد ۲۰مخالف مسلح کشته شده اند.

این وزارت میگوید که در اثر این درگیری 5 تن از نیروهای اردوی ملی کشته وسه تن دیگر زخمی شدند.

جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی در صفحه تویترش نوشته است که اجساد ۲۰ تن از مخالفین مسلح دولت در میدان نبرد باقی مانده است.

اگر چه جنرال عظیمی در مورد خاتمه یافتن این درگیری چیزی نگفته است اما مقامات ولایت هلمند میگویند که هنوز هم درگیری میان مخالفین ونیروهای امنیتی دراین پایگاه ادامه دارد.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند ضمن تایید ادامه درگیری دراین پایگاه به صدای امریکا گفت که در نتیجه این درگیری به تعداد ۲۷ مخالف مسلح دولت تا حال کشته شده و۵ سرباز اردوی ملی کشته و۹ تن دیگر زخمی شده اند.

زواک گفت که مخالفین مسلح از دو جهت به این پایگاه حمله کرده اند اما اکنون حمله درسایر قسمت های این پایگاه خاتمه یافته است و فقط در یک قسمت درگیری ادامه دارد.

از سوی دیگرجنرال حیات الله قوماندان لوای دوم قول اردوی ۲۱۵ میوند هلمند به صدای امریکا گفت که مخالفین مسلح صبح امروز بریک مرکز اردوی ملی در منطقه مجید چوک ولسوالی سنگین هلمند نیز حمله کرده اند.

او میگوید که تعداد مخالفین مسلح هنوز معلوم نیست اما تا حال در نتیجه درگیری به تعداد ۱۲ مخالف مسلح کشته و۹ تن دیگر زخمی شده اند.

جنرال حیات الله دراین درگیری کشته شدن ۶ تن از سربازان اردوی ملی را نیز تایید نمود وگفت که درگیری دراین مرکز خاتمه یافته است وآنها اکنون مصروف تصفیه اند تا از احتمال بودن سایر مخالفین در این مرکز اطمینان حاصل نمایند.

طالبان مسلح تا هنوز در مورد حمله به ولسوالی سنگین اظهاری نظری نکرده اند.

اما قاری یوسف احمدی یک سخنگوی طالبان مسلح با ارسال پیام به رسانه ها از مقاومت نیروهای شان در پایگاه نظامی شوراب خبرداده است وگفته است که درآن قسمت این پایگاه که نیروهای آنها مقاومت میکنند یک حمله نیروهای امنیتی افغان را به عقب زده اند.

XS
SM
MD
LG