لینک های دسترسی

Breaking News

مواضع داعش در ننگرهار هدف حملات هوایی قرار گرفت


نبرد در ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار ساعت چهار بامداد پنجشنبه دوباره اغاز شده است.
نبرد در ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار ساعت چهار بامداد پنجشنبه دوباره اغاز شده است.

مقامات ولایت ننگرهار می‌گویند، صبح امروز، مواضع داعش در ولسوالی پچیراگام ننگرهار هدف حملات شدید هوایی قرار گرفته است که در نتیجه ده‌ها جنگجوی این گروه کشته شدند.

نبرد در ولسوالی پچیراگام ساعت چهار بامداد پنجشنبه زمانی آغاز شد که جنگجویان وابسته به گروه داعش، بالای پوسته‌های خیزش مردمی حملات شان را آغاز کردند.

پس از این درگیری شدید، نیروهای هوایی افغان دست به کار شده اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت، داعش می‌خواهد پناه‌گاه‌های خود را در ولسوالی پچیراگام ایجاد کند؛ اما این پلان آنان با انجام حملات هوایی نظامیان افغان از بین رفت.

به گفتۀ خوگیانی در بمباری امروز بر مواضع داعش، ۵۴ عضو گروه داعش به هلاکت رسیدند.

سخنگوی والی ننگرهار افزود که افراد وابسته به داعش در جبهۀ دیگر با جنگجویان طالب نیز در منطقۀ پاس‌پچیر این ولسوالی درگیری استند که تا کنون ۲۲ داعشی و چهار طالب کشته شده است.

همچنان در این نبرد تا کنون چهار تن از نیروهای خیزش مردمی کشته شده و ۲۹ تن دیگر زخم برداشته اند.

خوگیانی گفت که افراد گروه داعش، ده‌ها منزل مسکونی را به آتش کشیده اند و از برخی خانه‌ها نیز به عنوان پناه‌گاه استفاده می‌کنند.

یک باشندۀ محل به صدای امریکا گفت، داعش با طالبان مسلح و نیروهای خیزش مردمی درگیر جنگ است و اگر حکومت مواضع این گروه را هدف حملات هوایی قرار ندهد؛ تلفات خیلی بالا خواهد بود.

این باشندۀ محل که نخواست نامش فاش شود؛ گفت، داعش به خانه‌های مردم داخل شده و از آنجا جنگ را به پیش می‌برد.

از سوی دیگر جهان‌زیب معلم یک مکتب در ولسوالی پچیراگام به صدای امریکا گفت، درگیری شدیدی جریان دارد و داعش با اسلحۀ سنگین منازل مسکونی را نیز هدف قرار داده است.

محمدحنیف گردیوال معاون والی ننگرهار از مقامات مرکزی برای سرکوب داعش خواستار کمک اضطراری شده است تا جلو کشته و زخمی‌شدن افراد ملکی در ولسوالی پچیراگام گرفته شود.

هنوز داعش در مورد موج تازۀ درگیری‌ها در ولسوالی پچیراگام چیزی نگفته است. داعش قبلاً نیز چندین بار در این ولسوالی داخل گردیده بود؛ اما از سوی نیروهای خیزش مردم و نظامیان افغان به بیرون رانده شدند.

XS
SM
MD
LG