لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش ۶۰ در صدی تلفات غیرنظامیان در غرب افغانستان


شمار زیادی از قربانیان جنگ اطفال و زنان اند
شمار زیادی از قربانیان جنگ اطفال و زنان اند
جورجیت گانون، رئیس بخش حقوق بشر اداره معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) به روز یکشنبه در شهر هرات از افزایش شمار قربانیان غیرنظامی جنگ در چهار ولایت در غرب افغانستان اظهار نگرانی کرد.

خانم گانون گفت آمار تلفات غیرنظامیان در ده ماه گذشته نسبت به همین مدت در سال گذشته، ۶۰ در صد بلند رفته است.

گانون گفت"از ماه جنوری تا اکتوبر سال ۲۰۱۳ آمار تلفات غیرنظامیان در چهار ولایت غربی هرات، غور، بادغیس و فراه بیشتر شده است. بر اساس این آمار بطور مجموعی ۷۳۸ نفر کشته شد که در مقایسه با سال گذشته ۶۰ در صد افزایش را نشان می دهد."

در ده ماه سال گذشته، ۴۶۲ غیرنظامی در منازعات مسلحانه در این چهار ولایت هلاک گردید.

این مقام سازمان ملل بمب های تعبیه شده در کنار جاده، حملات انتحاری، قتل های هدفمند و جنگ های رو در رو را از جمله دلایل افزایش شمار تلفات غیرنظامیان در حوزه غرب بیان کرد.

طرفین درگیر

جورجیت گانون گفت ۸۷ در صد تلفات غیرنظامیان از حملات شورشیان طالب به میان آمده است. او به ویژه به حمله طالبان بر قونسلگری ایالات متحده امریکا در شهر هرات و حملات طالبان بر نهادهای عدلی و قضایی، یاد کرد.

این مقام یوناما فقط سه در صد تلفات غیرنظامیان را به نیروهای خارجی و دولتی افغان نسبت داد. ده در صد تلفات غیرنظامیان، ۷۳ تن، به گروه مشخصی نسبت داده نشده است.

طالبان در گذشته با رد آمار تلفات غیرنظامیان که به نیروهای آنها ربط داده شده بود، یوناما را به ارائه گزارش های جانبدار، بیشتر به حمایت نیروهای خارجی، متهم کرده بود.

این در حالی است که مقام های یوناما بر دقیق بودن گزارش های شان تاکید می ورزند.
XS
SM
MD
LG