لینک های دسترسی

Breaking News

کوشش وزارت مالیه برای متوازن ساختن بودجه در ولایات


وزارت مالیه افغانستان میگوید یکی از تعهدات حکومت به تمویل کنندگان افغانستان این است که طرح بودیجه ولایتی را آماده کند.
وزارت مالیه افغانستان میگوید یکی از تعهدات حکومت به تمویل کنندگان افغانستان این است که طرح بودیجه ولایتی را آماده کند.

از سوی دیگر نماینده خاص منشی عمومی سازمان ملل متحد در افغانستان میگوید بحران امنیتی و اقتصادی در کشورهای دیگر نباید کمک های جامعه جهانی به افغانستان را متاثر بسازد.

نماینده خاص منشی عمومی سازمان ملل متحد برای افغانستان از ادامه کمک های جامعه جهانی برای افغانستان اطمینان میدهد و میگوید بحران اقتصادی و جنگ و چالش های امنیتی در کشورهای دیگر نباید کمک ها را برای افغانستان متاثر سازد.

" با توجه به بحران ها جنگ در کشورهای جهان که نیاز به توجه و کمک های مشابه دارد، مساله که من از جانب یوناما روی آن شدیدآ تاکید دارم این است که توجه به افغانستان همچنان ادامه یابد و میزان کمک ها حفظ گردد تا با چالش های که وجود دارد مقابله صورت گیرد"

اقای نیکلاس هیسم رئیس دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان یا یوناما که امروز در یک نشست خبری مشترک با وزیر مالیه افغانستان صحبت می کرد از کمک های جامعه جهانی اطمینان داده افزود که این کمک ها مشروط به عملی شدن تعهدات متقابلی است که حکومت افغانستان در زمینه آوردن اصلاحات با تمویل کنندگان داشته است.

"هدف حفظ میزان کمک های کنونی جهانی به افغانستان است که در ۲۰۱۴ در توکیو به آن متعهد شدیم،‌ ما اطلاع داریم که تعهدات جدید در ۲۰۱۶ صورت خواهد گرفت، برای این تعهدات جدید که صورت گیرد لازم است که میان حکومت افغانستان و کشورهای تمویل کننده تفاهم مستحکم وجود داشته باشد"

اکلیل حکمیی وزیر مالیه میگوید یکی از تعهدات حکومت به تمویل کنندگان افغانستان این است که طرح بودیجه ولایتی را آماده کند. او می گوید طرح بودیجه ولایتی را تا پایان امسال نهایی میکنند و بعد از نهایی شدن این طرح، ولایات در قسمت مصارف بودیجه خود دست باز خواهند داشت.

"بودیجه ولایتی را تا اخیر امسال نهایی میکنیم که در نتیجه آن در داخل ولایات ما حتی به سطح ولسوالی ها که آنها خود شان هم در قسمت ترتیب و تهیه بودیجه سازی و هم در قسمت مصارف بودیجه خود استقلالیت میداشته باشند،‌ بخاطریکه از پول موجود در افغانستان بصورت متوازن استفاده شود"

وزیر مالیه همچنان گفت پلان تطبیقی تعهداتی را که به جامعه جهانی حکومت افغانستان در نشست سام کرده است به کابینه پیشکش میکند تا مراحل عملی این تعهدات آغاز گردد.

وزیر مالیه میگوید نخستین پیش نویس این پلان تطبیقی را با یک جدول زمانی مشخص در اجلاس روز چهار شنبه کابینه پیشکش خواهند کرد.

ثبت دارایی مقامات بلند پایه از دیگر خواسته های جامعه جهانی در نشست مقامات بلند پایه در کابل بود که به گفته وزیر مالیه این روند از قبل آغاز شده و ادامه خواهد یافت.

وزیر مالیه میگوید این اقدامات تازه آنان را قادر خواهد ساخت تا در اجلاسی که قرار است در سال ۲۰۱۶ در بروکسل برای جلب کمک ها به افغانستان دایر شود حمایت و کمک مالی جامعه جهانی برای افغانستان را جلب کنند

XS
SM
MD
LG