لینک های دسترسی

Breaking News

ولسوالی حصارک در پرتگاه سقوط


مقامات امنیتی در ولایت ننگرهار میگویند که طالبان در ۵۰ متری مرکز ولسوالی حصار قرار دارند و این ولسوالی در پرتگاه سقوط قرار دارد.

منیر همت قوماندان پولیس محلی در ولسوالی حصارک به صدای امریکا گفت که طالبان بر این ولسوالی حملۀ گروهی را راه اندازی کرده و فقط حملات هوایی باعث جلوگیری از پیشرفت آنان شده است.

شماری از اعضای شورای ولایتی ننگرهار می گویند که طالبان مسلح چندین پوسته امنیتی را در حصارک تصرف کرده اند.

منیر همت افزود که طالبان مسلح و نیروهای امنیتی بر همدیگر بم های دستی پرتاب می کنند که این خود بیانگر نزدیک بودن طالبان به مرکز ولسوالی است.

قوماندانی امنیه ننگرهار درگیری امروزی در ولسوالی حصارک را تائید کرده گفت که به نیروهای مستقر در آن ولسوالی کمک رسیده است.

جنرال زړور زاهد قوماندان امنیه ننگرهار گفت "در حصارک مشکلات وجود دارد ولی به دشمن تلفات سنیگن هم ازسوی قوت های زمینی وهم ازسوی قوت های هوایی وارد شده است."

اماسهراب قادری عضوه شورای ولایتی ننگرهار به صدای امریکا گفت که طالبان مسلح پس از درگیریهای شدید بالای ولسوالی حصارک سه پوسته نیروهای افغان ویک بیز نظامی پولیس نظم عامه را تصرف کرده اند.

او پذیرفت که از سوی حکومت تلاشها برای تصرف مجدد این پوسته ها ادامه دارد.

در این حال یک مقام امنیتی که نه خواست نامش فاش شود به صدای امریکا گفت که طیارات جنگی ائتلاف از میدان هوایی جلال آباد به ولسوالی حصارک پروازکرده ومخفیگاه های بزرگ طالبان را در ان ولسوالی بمبارد کرده است.

طالبان مسلح گفته اند که شش پوسته ویک قرار گاه نیروهای افغان در حصارک را تصرف کرده وچندین عراده تانک نظامی قوای افغان را از بین برده اند اما مقامات افغان این ادعای طالبان را نمی پذیرند.

نیروهای ائتلاف بین المللی تا به حال در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG