لینک های دسترسی

Breaking News

افتتاح اولین جشنواره فلم سازمان سارک در بامیان


بامیان درسال جاری میلادی ازسوی اتحادیه همکاری های جنوب آسیا" سارک" به عنوان اولین پایتخت فرهنگی این سازمان معرفی شده است.
بامیان درسال جاری میلادی ازسوی اتحادیه همکاری های جنوب آسیا" سارک" به عنوان اولین پایتخت فرهنگی این سازمان معرفی شده است.

اولین جشنواره نمایش فلم کشورهای عضو سارک درولایت بامیان افتتاح شد.

دراین جشنواره سی فلم از هشت کشور عضو اتحادیه همکاری های جنوب آسیا "سارک" طی مدت هشت روز به نمایش گذاشته می شود.

مسئولین اداره اطلاعات وفرهنگ ولایت بامیان می گویند که دراین فلم ها بیشتر رسم ورواج های بومی کشورهای عضو سارک به تصویرکشیده شده است.

کبیردادرس رییس اداره اطلاعات وفرهنگ بامیان دراین باره به رادیو اشنا صدای امریکا گفت" این سی فلم که به مدت هشت روز در سالن کمپ هنری سارک به نمایش گذاشته می شود، بیانگر رسم ورواج های کشورهای عضو سارک بوده که یکی از مهمترین برنامه های جشنواره راه ابریشم و سارک را تشکیل می دهد".

فرهنگیان ومسئولین محلی بامیان نمایش این فلم ها را برای تقویت روابط فرهنگی کشورهای عضو سارک مهم می خوانند.

این فلم ها ازکشورهای نیپال، بنگلادیش، هندوستان، فنلند، بوتان، مالدیف، سریلانکا وافغانستان است که توسط بیش ازسی سینماگر، تهیه وکارگردانی شده است..

الیاس طاهری یکی ازفرهنگیان ولایت بامیان می گوید، نمایش این فلم ها روی کارهنری وتبادل فرهنگ میان کشورهای عضو سارک تأثیرات مثبت به جا می گذارد.

طاهری می گوید" نمایش این فلم ها می تواند تبادل فرهنگ، رسم ورواجها و افکار مردم این کشورها را بوجود آورد که ازلحاظ فرهنگی ازاهمیت خاصی برخوردار است".

بامیان درسال جاری میلادی ازسوی اتحادیه همکاری های جنوب آسیا" سارک" به عنوان اولین پایتخت فرهنگی این سازمان معرفی شده است.

مسئولین محلی این ولایت می گویند که دومین جشنواره فرهنگی هنری سارک وراه ابریشم به تاریخ دو سنبله سال جاری درمرکز ولایت بامیان راه اندازی می شود.

در این فلم ها ی یک تا دونیم ساعته، به بعضی چالش های موجود در کشورهای اتحادیه همکاری های جنوب آسیا اشاره شده است. دریکی از فلم های صدیق برمک فلم ساز افغان، مشکلات جوانان افغان واعتیاد به مواد مخدر درافغانستان به تصویرکشیده شده است.

سینما گران افغان با اظهار خرسندی از نمایش این فلم ها می گویند که این جشنواره فلم، سبب تشویق فلم سازان کشورخواهد شد.

دراین جشنواره به شمول فستیوال فلم کشورهای عضو سارک، نمایش غذا های محلی این کشور ها، دست کم ده برنامه مختلف فرهنگی هنری دیگر نیز اجرا خواهد شد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG