لینک های دسترسی

Breaking News

٣٦٠ هزار کودک افغان بازهم از واکسین محروم ماندند


تمام کشور های جهان، به جز افغانستان و پاکستان، عاری از پولیو شده اند
تمام کشور های جهان، به جز افغانستان و پاکستان، عاری از پولیو شده اند

آخرین کمپاین سرتاسری واکسین پولیو یا فلج اطفال در افغانستان، که به روز یکشنبه دهم عقرب آغاز شده بود، پایان یافته، اما این کمپاین در ولایت های کندهار و هلمند، کمی دیرتر، به روز سه شنبه آغاز یافت.

در خلال سه روز اخیر، به بیش از ٩ میلیون طفل در سراسر افغانستان واکسین پولیو داده شد، اما این کمپاین با دشواری هایی نیز مواجه بود. افزون بر آن که در مناطق نسبتاً نارام تعداد بزرگی از کودکان از واکسین مستفید نشدند، اما کارمندان صحی میگویند که حتی در شهر های مثل کابل نیز در بعضی موارد نتوانستند به کودکان واکسین بدهند. آنان میگویند با خانواده هایی برخوردند که حاضر نشدند طفل شان واکسین گردد.

مسئولان ادارۀ معافیت کتلوی وزارت صحت عامه میگویند به تعداد ٣٦٠٠٠٠ طفل از واکسین محروم مانده و در نظر است که طی یک ابتکار، به روز جمعه کارمندان صحی به جستجوی این گونه کودکان برایند و به آنان نیز واکسین تطبیق کنند.

گلا خان ایوب معاون ادارۀ معافیت کتلوی وزارت صحت عامۀ افغانستان در مصاحبه با مکیه منیر خبرنگار صدای امریکا گفت که بیشترین کودکان محروم شده از واکسین، در ولایات ننگرهار، کندهار، بدخشان، هلمند، کنر، فاریاب، و پکتیا بوده اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:22 0:00

XS
SM
MD
LG