لینک های دسترسی

Breaking News

استدیوم فوتبال ولایت بامیان مسدود شد


بازیکنان فوتبال گفته اند تا زمانیکه به مشکلات آنان رسیدگی نشود، از اعتراض دست بر نخواهد داشت.
بازیکنان فوتبال گفته اند تا زمانیکه به مشکلات آنان رسیدگی نشود، از اعتراض دست بر نخواهد داشت.

اعضای بیش از ده تیم فوتبال درولایت بامیان در اعتراض به آنچه آنان بی کفایتی رییس فدراسیون فوتبال آن ولایت عنوان می کنند، دروازۀ استدیوم ورزشی را در آن ولایت را به رسم مسدود کردند.

این فوتبالیستان می گویند که از هشت ماه بدینسو هیچ توجهی نسبت به ورزش فوتبال و والیبال در آن ولایت صورت نگرفته و رئیس فدراسیون فوتبال حاضر به برگزاری انتخابات ریاست این، فدراسیون نمی باشد.

این ورزشکاران نبود میدان ورزشی استندرد فوتبال، نداشتن مربی فوتبال و عدم اشتراک در مسابقات ملی را دلیل اعتراض شان بیان کردند.

شماری از این ورزشکاران بامیانی می گویند که دربخش فوتبال هیچ توجهی درطی ده سال اخیر صورت نگرفته که یکی از دلایل عمده افزایش آمار معتادین در بین جوانان این ولایت، نبود شرایط مناسب برای ورزش می باشد.

اسماعیل احمدی، مسئول تیم فوتبال هیواد دربامیان در مورد گفت:" ورزشکاران بامیان عاشق ورزش اند، اما با وجود سرازیر شدن میلیارد ها دالردرافغانستان هنوز ما یک میدان ورزشی نداریم و رئیس فدراسیون فوتبال نیز به صورت تحمیلی نو سال است که هیچ کار انجام نداده است".

معترضین می گویند با آنکه شکایت خود را با اداره محلی بامیان شریک ساخته ‌اند، توجه برای رفع مشکل صورت نگرفته و آنان تا زمانی که مشکلات موجود در این فدراسیون حل نشود، به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

محمد، یکی دیگر از فوتبالیستان بامیان، می گوید:" درهیچ یکی از مسابقات ملی ما تا هنوز شرکت کرده نتوانستیم و در مسابقات ملی فوتبالیستان کابل، افراد بنام بامیان انتخاب می شوند".

این ورزشکار همچنین افزود:" رئیس فدراسیون فوتبال در این ولایت در مسابقات اخیر فوتبال دختران در کابل، تنها پنج فوتبالیست را از بامیان با خود برده و دیگر اعضای تیم را از کابل انتخاب کرده است."

عزیزالله فقیر یار، مسوول تیم فوتبال اردو ملی در بامیان، نیز ادعا می کند که رشته ورزشی فوتبال در بامیان در مقایسه با سایر ولایات اندک ترین توجه نشده است.

در ولایت بامیان بیش از شصت تیم ورزشی فوتبال فعال است، اما تا هنوز یک میدان ورزشی فوتبال بصورت معیاری دراین ولایت ایجاد نشده است.

ورزشکاران دربامیان می گویند که درمیدان فعلی با وجود سنگ های یک کیلویی وخاکی بودن آن ورزشکاران فوتبال می کنند، اما مسئولین هیچ توجهی دراین مورد ندارند.

اما ستار لیاقت، رئیس فدراسیون فوتبال بامیان، دراین باره به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که او با این اقدام ورزش کاران، موافق نیست.

موقف مسولین فوتبال

آقای لیاقت گفت:" من با این تصمیم فوتبالیستان موافق نیستم، بخاطریکه آنان چهار نفر بودند که دو فیصد ورزشکاران را تشکیل نمی دهند و من حاضر وآماده ام که انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار گردد".

آقای لیاقت مشکلات اندک را در بخش نبود میدان بازی سبز و فدراسیون فوتبال بامیان پذیرفته گفت که حل این مشکل از صلاحیت فدراسیون ملی فوتبال در کابل است.

آگاهان نیز براین باور اند که عدم حمایت دولت از ورزشکاران، نبود مکان های ورزشی و بیکاری از دلایل عمده افزایش اعتیاد بین جوانان دراین ولایت شده است.

براساس آمار ها بیش از پنجاه هزار نفر دراین ولایت معتاد به مواد مخدر اند که اکثریت آنان را جوانان تشکیل می دهند.

با آنهم، در یک دهه اخیر، رشته های ورزشی سکی و بایسکیل رانی در بامیان رشد چشمگیری داشته است.

در حال حاضر بیش از شصت تیم فوتبال درولایت بامیان فعال است که ازجمع آن فقط شش تیم فوتبال دخترانه دراین ولایت وجود دارد. اما مشکلات دختران ورزشکار به دلیل نبود میدان ورزشی سرپوشیده چندین برابر سران ورزش کار عنوان شده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG