لینک های دسترسی

Breaking News

بررسی ها غرض خروج تدریجی عساکر امریکایی از افغانستان


قوماندان عمومی قوای ایالات متحده و بین المللی در افغانستان بروز پنج شنبه گفت که او از افسران خود خواسته است تا ارزیابی های مقدماتی را به وی ارایه نمایند که در کدام مقطع زمانی میتوان شمار نیرو ها را کاهش داد. جنرال دیفید پطریئس این بیانات را درست چند روز بعد از سخنرانی براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده ابراز میدارد که در آن نیز بر خروج عساکر امریکای اشاره صورت گرفت.

جنرال پتریئس گفت، در حالی که وی تا دو ماه دیگر برای گزارشدهی پیشرفت ها در نشست رهبران ناتو آمادگی میگیرد، از افسران خود خواسته است تا پلان های کاهش عساکر را در مناطق نسبتاً آرام طراحی نمایند.

پتریئس با ضرب العجلی مقابل است که توسط رئیس جمهور اوباما تعیین گردیده و بر آغاز روند خروج عساکر ایالات متحده در ماه جولای سال آینده تکیه دارد. او همچنان با بی حوصلگی شماری زیاد کشور های اروپایی مواجه است که عساکر آنها در افغانستان حضور دارد، با این وجود آخرین گروه عساکر اضافی درست چند روز قبل وارد آن کشور گردیدند.

جنرال پتریئس اشاره کرد که وی در نظر ندارد تا قطعات بزرگ عسکری را به کشور های شان برگشت داده و یا هم ساحات وسیع را تحت ادارۀ امنیتی قوای افغان قرار دهد. او گفت، به عوض آن در آغاز این روند، او کاری را انجام خواهد داد که ایالات متحده در عراق و سایر جاها انجام داد یعنی حضور نیرو ها را در ساحات خاص، به گونۀ تدریجی کاهش خواهد داد.

وی افزوده "شما فقط حضور نیرو ها را کاهش میدهد، نه اینکه فقط عرصه را در دست آنها سپرده بگویید، شما خود میدانید."

مقامات ایالات متحده میگویند، خروج ابتدایی قوا، اندک بوده و کاهش متعاقبه در صفوف قوا، برمبنای شرایط امنیتی در هر قسمت آن کشور صورت خواهد گرفت.

پتریئس اشاره کرد که تلاش های حکومت افغانستان برای ادغام مجدد جنگجویان طالبان در اجتماع، شروع به پیشرفت کرده است، او گفت هرچندیکه این برنامه تا هنوز شکل رسمی را به خود نگرفته است ولی طی چند روز اخیر بیش از 100 جنگجوی طالب در آن شامل گردیده اند. او تصدیق نمود که شمار اشتراک کنندگان در این برنامه تا هنوز بسیار اندک است، اما گفت که روند بی نهایت مشکل مصالحه با رهبران طالبان نیز علایمی از حیاتی شدن خود را نشان میدهد.

آن خطوط سرخ یا شرایط غیر قابل مذاکره، شامل به رسمیت شناختن قانون اساسی، و حیطۀ صلاحیت حکومت و تعهد بر عدم اشتراک در خشونت میباشد.

پتریئس همچنان گفت که علیرغم تنش ها اخیر روی چندین معضله به شمول آنچه که مقامات ایالات متحده آنرا از دید تلاش های ناکافی حکومت افغانستان برای مبارزه با فساد مینگرند، روابط وی با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان خوب است.

XS
SM
MD
LG