لینک های دسترسی

Breaking News

دور چهارم انتقال و آزمون های قوای امنیتی افغانستان


در حالی که کمیسیون تنظیم روند انتقال از آغاز مرحله چهارم انتقال مسئولیت های امنیتی تا دو ماه آینده خبر میدهد، مقامات وزارت دفاع افغانستان تایید می کنند که هنوز هم با کمبود تجهیزات به ویژه در قوایی هوایی مواجه هستند.

بسم الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان امروز در مراسم اعلام زمان تعین شده برای مرحله چهارم انتقال مسئولیت های امنیتی گفت تلاش ها بخاطر تجهیز قوایی هوایی ادامه دارد و ابراز امیدواری کرد که تا ختم روند انتقال در سال ۲۰۱۴ این چالش از میان برداشته شود.

اما وزیر دفاع اطمینان داد که نیروهای امنیتی افغانستان قابلیت گرفتن مسئولیت های امنیتی و تامین امنیت در کشور را دارند و این قابلیت ها همچنان در حال افزایش است.

'رضایت' مردم از روند

وزیر دفاع می گوید به اساس ارزیابی های که صورت گرفته، وضع مناطقی که در آن مسئولیت تامین امنیت به نیروهای افغان سپرده شده بهبود یافته و مردم از این روند ابراز رضایت میکنند.
در این حال مسئولین کمیسیون تنظیم روند انتقال امروز زمان تعین شده برای مرحله چهارم انتقال مسئولیت های امنیتی را اعلام کردند و گفتند که تا دو ماه آینده مرحله چهارم انتقال مسئولیت های امنیتی در مناطق مختلف افغانستان آغاز می شود.

اشرف غنی احمد زی، رئیس کمیسیون تنظیم روند انتقال امروز در یک نشست خبری گفت در مرحله چهارم انتقال ۵۲ واحد اداری شامل است. او می گوید در پایان مرحله چهارم انتقال مسئولیت های امنیتی ۸۷ در صد نفوس کشور تحت پوشش نیروهای امنیتی افغان قرار خواهند گرفت. به گفته آقای احمدزی با تطبیق مرحله چهارم جمعاً در ۳۱۲ واحد اداری، مسئولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان سپرده میشود.

استقبال ناتو از انتقال

اندرس فو راسموسن، منشی عمومی ناتو با نشر اعلامیه از اعلام چهارمین مرحله انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان استقبال کرده و گفته است این تصمیم نشان دهنده پیشرفت نیروهای افغانستان است.

در این اعلامیه منشی عمومی ناتو گفته شده است که پس از سال ۲۰۱۴ نیز ناتو به تعهدات شان در قبال افغانستان پابند است و به حمایت و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهند داد.

سفارت بریتانیا در کابل نیز با نشر اعلامیه از اعلام مرحله چهارم انتقال مسئولیت های امنیتی استقبال کرده و گفته است این نشانۀ از پیشرفت در افغانستان و بازتاب دهنده قابلیت های نیروهای امنیتی افغانستان است که به سرعت در حال بهبود است.
XS
SM
MD
LG