لینک های دسترسی

Breaking News

۴۹ داعشی در عملیات‌ کماندوی افغان در ننگرهار کشته شدند


عملیات کماندوهای افغان برضد داعش در ننگرهار جریان دارد
عملیات کماندوهای افغان برضد داعش در ننگرهار جریان دارد

مقام‌های اردو در شرق افغانستان گفته اند که نیروهای کماندوی افغان و مأموریت حمایت قاطع، عملیات موسوم به "حمزه" را در برابر داعش در ولسوالی اچین ننگرهار راه‌اندازی کرده اند که در نتیجۀ آن، ده‌ها داعشی کشته شدند و همچنان چهار فابریکۀ تولید هیرویین منهدم گردیدند.

دگرمن شیرین‌آقا فقیری، سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در زون شرق به صدای امریکا گفت، در نتیجۀ عملیات "حمزه" در ولسوالی اچین در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ فرد وابسته به گروه داعش کشته شدند که ۱۲ تن آنان، خارجی بودند.

به گفتۀ وی، در عملیات هوایی و زمینی، لعل‌محمد یک فرمانده مهم داعش که به "اسامه" مشهور بود، نیز کشته شده است.

سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در زون شرق افزود که اکنون عملیات در مناطق مامنددره، پیشه و خروه ادامه دارد، نیروهای افغان ساحۀ هاشم‌خیل را تصرف کرده اند و اکنون درگیری با داعش در تنگی مامندخور جریان دارد.

گفته می‌شود که در این عملیات‌ها برخی اسلحه سنگین داعش نیز منهم گردیده است.

داعش هنوز در این خصوص چیزی نگفته است.

باشندگان محل گفته اند که این بار عملیات با دستاوردهای خوبی به همراه بوده است؛ اما آنان می‌خواهند که در آن مناطق پوسته‌های دایمی ایجاد گردد تا تهدیدهای احتمالی آینده رفع شود.

هرچند پیش از این عملیات‌های برضد داعش در ولسوالی‌های شینوار ننگرهار انجام شده بود؛ اما آن عملیات‌ها به پایان نرسید یا هم حکومت در مناطق تصرف‌شده پوسته‌ها را ایجاد نکرد؛ به همین دلیل، گروه داعش بار دیگر تحرکات شان را در آن مناطق از سر گرفتند.

تخریب چهار فابریکه تولید هیرویین

وزارت داخلۀ افغانستان اعلام کرد که پولیس قطعات خاص مبارزه با مواد مخدر این وزارت، دو عملیات ویژه و هدفمند را دیشب در ولایت ننگرهار انجام دادند.

بر بنیاد خبرنامۀ این وزارت، در نتیجۀ این عملیات، چهار فابریکۀ بزرگ تولید و پروسس هیرویین در روستاهای نکورخیل و کچر ولسوالی خوگیانی آن ولایت، کشف و تخریب گردید.

بر اساس معلومات وزارت داخله، از آن فابریکه‌ها، ۷۵۰۰ کیلوگرام مورفین، ۸۱۰ کیلوگرام امونیم کلوراید، ۵۰۰ لیتر تریاک مایع و سایر وسایل ساخت هیرویین، کشف و به آتش کشیده شده است.

XS
SM
MD
LG