لینک های دسترسی

Breaking News

کمک انکشافی کشور فرانسه به ولایات بامیان و میدان وردک


ژان میشل مارلو، سفیر فرانسه در کابل طی سفر یکروزه در ولایت بامیان گفت که کشورش، ده میلیون یورو در بخش های انکشاف صنایع روستایی، محیط زیست، زراعت و مالداری برای مناطق مرتفع مرکزی کمک خواهد کرد و این مقدار پول ازطریق موسسات سولدراتی، مدیرا و جرس در مدت سه سال در ولایت بامیان و ولسوالی های بهسود اول و دوم ولایت میدان وردک به مصرف خواهد رسید.

آقای مارلو، می گویند که در طی ١٣ سال در افغانستان کمک های هنگفتی از سوی جامعه جهانی صورت گرفته اما؛ این کمک ها بصورت اساسی به مصرف نرسیده است.

ولایت بامیان
ولایت بامیان

سفیر فرانسه افزود که آنان اطمنان می دهند تا این کمک های کشورش از طریق موسسات مختلف بصورت درست به مصرف برسد.

باشندگان کشور می گویند که درطی یک دهه گذشته کمک های جامعه جهانی در افغانستان، درست به مصرف نرسیده و بسیاری ازین کمک ها حیف میل شده است.

بامیان ولایت تاریخی افغانستان
بامیان ولایت تاریخی افغانستان

حیدر علی احمدی عضوشورای ولایتی بامیان در این باره به رادیوآشنا صدای امریکا گفت " کمک های اکثرموسسات ملی وبین المللی در ولایت بامیان دریک دهه اخیر شفاف به مصرف نرسیده است".

اوافزود " شماری از پروژه هایکه در چند سال گذشته از سوی موسسات داخلی و خارجی بامیان اجرا شده است یا ناقص است و یا هم بی کیفیت کارشده است".

این عضوه شورای ولایتی بامیان با ابراز امید واری از جدیت حکومت جدید و شخص رییس جمهور می گوید که ما امید واریم در آینده حکومت جدید پلان ها وپروژه های این موسسات را دقیق ارزیابی نمایند.

گرچند کشور فرانسه در چند سال اخیر در ولایت بامیان مساعدت مالی در بخش های انکشافی نداشت اما؛ موسسات جرس، سولدراتی و مدیرا کمک های مالی این کشور را در طی یک دهه در این ولایت در بخش های زراعت و رشد صنایع روستایی به مصرف رسانده است.

مقام های محلی ولایت بامیان با تأیید انتقاد های مردم مبنی بر نبود شفافیت و بی کفیت بودن کار این موسسات می گویند که با روی کارآمدن حکومت جدید در کشور، ارزیابی های دقیق از کار موسسات داخلی وخارجی در آینده صورت خواهد گرفت.

بند امیر ولایت بامیان
بند امیر ولایت بامیان

محمد آصف مبلغ معاون والی بامیان ضمن قدر دانی ازمصاعدت های مالی کشور فرانسه به این ولایت می گوید " ما تأیید می کنیم که کارموسسات در گذشته شفاف و با کیفیت نبوده اما؛ حکومت جدید و اداره محلی بامیان مصمم است تا نظارت های دقیقی ازجریان تطبیق پروژه های تمامی نهاد ها داشته باشیم".

مقام های فرانسوی گفتند که کمک های مالی این کشور از طریق موسسات فرانسوی در بامیان و میدان وردک تطبیق می شود.

آنان از تداوم کمک های مالی فرانسه در این سفر یکروزه به ولایت بامیان، خبر داده می گویند که این کشور، متعهد است تا کمک های دوامدار برای مردم افغانستان داشته باشد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG