لینک های دسترسی

Breaking News

طراح حملات پاریس شناسایی شد


پولیس فرانسه
پولیس فرانسه

مقامات فرانسوی میگویند طراح مشکوک در عقب حملات مرگبار فرانسه را شناسایی کرده اند. عبدالحمید عبود که از والدین مراکشی در بلجیم به دنیا امده ممکن است حملات پاریس را رهبری کرده باشد که در ان ١٢٩ کشته شدند.

مقامات بلجیمی عبدالحمید را در اوایل امسال به دلیل جلوگیری از یک حمله دهشت افگنانه بر پولیس مورد استنطاق قرار داده بودند.

برنارد کزنوف وزیر داخله فرانسه به روز دوشنبه گفت که پولیس حدود ١٧٠ بار جهت تلاشی، در مناطق مختلف یورش برده است و در کنار توقیف بیش از بیست تن، بیش از صد تن دیگر را در منازل شان تحت نظارت قرار داده است.

این یورش در مناطق چون تولوز، گورنوبل، ژیومنون، لیون و حومه شهر پاریس صورت گرفته است که در ان به شمول یک راکت انداز، کلشینکوف و واسکتهای ضد مرمی دریافت گردیده است.

این عکس عبدالحمید طراح حملات پاریس از یک صفحه انترنت شورشیان گرفته شده است
این عکس عبدالحمید طراح حملات پاریس از یک صفحه انترنت شورشیان گرفته شده است

یورش در بلجیم

در منطقه مولین بیک بروکسیل نیز پولیس جهت تلاشی یورش برده است. این همان منطقه ایست که مقامات، صلاح عبدالسلام را جستجو میکنند که گمان میرود در حملات پاریس با دو برادرش کمک کرده است.

پولیس فرانسه به روز یکشنبه یک عکس عبدالسلام را منتشر ساخت. منابع خبری گزارش میدهند که مقامات فرانسوی موتر عبدالسلام را ساعات قبل از حملات شب جمعه در پاریس، در نزدیکی بلجیم در جاده متوقف ساخته بودند که با دو مرد سفر میکرد. پولیس پس از سوال هر سه مرد را رها کرده بود.

برادر عبدالسلام، صلاح ابراهیم به روز جمعه خود را در حمله بر تالار کنسرت باتاکلان منفجر ساخته است. مقامات بلجیم برادر سوم انها را توقیف کرده است.

منول والس صدراعظم فرانسه گفته است فرانسه از چندین حمله جلوگیری کرده، اما ممکن حملات بیشتر در روزها و هفته های اینده بوقوع بپیوندد.

صدراعظم فرانسه گفت "من از ماهها بدنیسو میگفتم که ما با دهشت افگنی در جنگ هستیم و دهشت افگنان میتوانند برما حمله کنند و کردند. حتی اگر ما چندین حمله را خنثی کنیم اما باز هم حمله خواهند کرد. در روزهای و هفته های اینده باید مراقب بود، من اینرا بخاطر هراسان ساختن مردم نمیگویم اما همه باید باخبر باشند."

در عین زمان مردم فرانسه به روز دوشنبه حوالی ظهر به وقت محل، به احترام و یاد قربانیان در شش منطقه پاریس لحظه ای سکوت اختیار کردند.

جنگ فرانسه

جت های جنگی فرانسه به روز یکشنبه حملات وسیع هوایی را بر مواضع داعش در شهر رقعه سوریه انجام دادند. در این حملات یک پوسته ای قومنده و یک کمپ اموزشی داعش تخریب گردیده است.

جت های جنگی فرانسه از اردن و امارات متحده عربی پرواز کرده اند و همراه با نیروهای امریکایی فعالیت میکنند. یک اعلامیه اردوی فرانسه حاکیست که در این عملیات ١٠ جت جنگی شرکت داشت و حدود بیست بم را بر اهداف گروه داعش در سوریه پرتاب نموده اند.

تحقیقات

در حالیکه مقامات فکر میکردند تنها هشت حمله کننده در حملات روز جمعه بر پاریس وجود دارد، حال گمان میبرند که در حملات پاریس حدود ٢٠ تن شامل بوده اند.

څارنوالان فرانسوی به روز دوشنبه گفتند که یکی از بم گذارن انتحاری سمع امکیمور بیست و هشت ساله، تبعه فرانسه است که در سال ٢٠١٢ به جرم دهشت افگنی توقیف گردیده بود.

وی تحت نظارت قضایی قرار داشت اما ناپدید گشت و علیه وی یک امر توقیف بین المللی نیز صادر گردیده بود. څارنوالان میگویند که سه عضو خانواده امکیمور صبح روز دوشنبه توقیف شده اند.

څارنوالان گفته اند که یک بم گذار انتحاری به نام احمد ال محمد با پاسپورت سوري شناسایی گردیده است که بیست و پنج سال داشت و در ادلیب، سوریه متولد گردیده بود. څارنوالان میگویند نشان انگشت این حمله کننده با نشان انگشت فردی مطابقت داشت که در ماه اوکتوبر از سرحد یونان عبور کرده بود.

حمله کننده دیگر بنام بلال هاتف از بلجیم شناسایی شده است که یکی از انتحار کنندگان در نزدیک ستدیوم ورزشی در پاریس بود.

پولیس فرانسه به روز یکشنبه اعضای خانواده عمر اسماعیل مصطفوی، حمله کننده اول، را مورد بازپرس قرارداد. پدر، برادر و خانم برادر مصطفوی افراد اند که در توقیف پولیس به سر میبرند.

حمله کننده مشکوک حملات پاریس
حمله کننده مشکوک حملات پاریس

وی یکی از هفت حمله کننده بود. همه ای حمله کنندگان واسکت های انتحاری مملو از مواد منفجره بتن داشتند.

فدریکا موگیرنی، رئیس پالیسی خارجی اتحادیه اروپا خواستار یک واکنش متحد به تندروان داعش شد. خانم موگیرنی میگوید داعش یک تهدید به همه ای است، این حمله تنها بر یک کشور یا حمله بر اروپا نه بلکه حمله بر مدنیت است.

خانم موگیرنی اضافه کرد که انتقال سیاسي در سوریه که باعث همبستگی کشور میشود در مقابله گروه داعش موثر خواهد بود.

XS
SM
MD
LG