لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه با شکست انگلستان به دور نیمه نهایی جام جهانی فوتبال راه یافت


شادمانی تیم فرانسه
شادمانی تیم فرانسه

ضربه‌ٔ سر تماشایی و حساب شدهٔ الیور جیرود، مهاجم فرانسه، برای دومین بار دروازه‌ٔ انگلیس را گشود و این گول حضور فرانسه را در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ حفظ کرد.

با دومین گول فرانسه که فقط ۱۲ دقیقه به پایان بازی مانده بود، تصور می‌شد که کار تیم انگلستان تمام است اما دقایقی نگذشته بود که انگلیس ها به دومین پنالتی میدان دست یافتند.

هری کین کپتان و مهاجم تیم انگلستان دومین فرصت پنالتی را از دست داد و تیمش رقابت یک چهارم را ۲-۱ به فرانسه واگذار کرد.

فرصت ضربه دوم پنالتی از اشتباه مدافع فرانسه یی به انگلستان میسر شد، اشتباهی که داور میدان بعد از دیدن دوباره ای آن در ویدیو، حکم پنالتی را داد.

انگلستان و فرانسه، دو کشور معروف اروپایی با لیگ های پر هزینه‌ای که دارند، سرمایه گذاری هنگفتی در عرصه فوتبال کرده اند.

رویارویی این دو تیم در دور یک چهارم، یک رقابت "دیدنی، حرفه‌ای و سراپا هیجان" را به خورد هواداران دو تیم داد، اما حذف هر یکی از آنها جای خالی را در جام ایجاد کرد که پر شدنی نیست.

فرانسوی‌ها در دقیقه ۱۷ بازی توسط ضربه سهمگین و غافلگیر کننده‌ای تکومینی، مهاجم جوان فرانسوی از محوطه ای بیرون جزا، به نخستین گول خود دست یافت.

هری کین، کپتان انگلستان در دقیقه ۵۴ بازی با یک ضربه پنالتی حساب شده و سریع، مساوی ساخت.

رقابت میان این دو تیم برتر اروپا و جهان از مزایا و نکات دیدنی برخوردار بود که آوردن آن به نقش قلم، از زیبایی آن لحظات و فرصت و تکتیک ها میکاهد، اما می‌توان گفت که فرانسوی‌ها و انگلیس‌ها یک رقابت به سطح قهرمانی را به نمایش گذاشتند.

با پایان رقابت های یک چهارم، جام جهانی فوتبال قطر به آخرین مراحل خود نزدیک شده و چهار تیم دور نهایی جام مشخص شدند.

تیم های ارجنتاین و کروشیا روز سه شنبه ۱۳م دسمبر به مصاف هم می روند و چهارشنبه ۱۴م این ماه مراکش با فرانسه روبرو خواهد شد.

مراکش نخستین کشور افریقایی است که سفرش را در جام جهانی فوتبال، تا این دور ادامه می دهد.

XS
SM
MD
LG