لینک های دسترسی

Breaking News

٨۴ کشته در حمله با لاری بزرگ بر مردم در فرانسه


فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه گفته است که حمله با یک موتر لاری بر جمعیتی از مردم که کم از کم ۸۴ کشته و ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت را نمی توان حمله دهشت افگنی ندانست.

یک راننده لاری بزرگ موترش را با جمعیتی از مردم در شهر نیس فرانسه درحالی تصادم داد که با سرعت زیاد حرکت می کرد.

این حادثه بعد از جشن روز ملی فرانسه رخ داد.

وزارت داخله فرانسه که رقم تلفات را تایید کرده است گفت، این راننده ناشناس به ضرب شلیک اسلحه پولیس کشته شد. شیشه پیش روی این لاری با مرمی های شلیک شده سوراخ شده است.

حمله کننده کشته شده مرد ٣١ ساله فرانسوی تونسی الاصل شناسایی شده است و هنوز ثابت نشده است که او با گروه دولت اسلامی همکار بوده است.

آقای هولاند گفت مسوولین حکومتی تلاش دارند تا هویت حمله کننده را شناسایی کنند.

آقای هولاند صبح جمعه به ملت فرانسه گفت هیچ راهی جز مبارزه با دهشت افگنی نیست. او با اشاره به حادثه ماه نومبر گفت، سراسر فرانسه در معرض تهدید دولت اسلامی است.

رئیس جمهور فرانسه گفت که حالت اضطراری موجود در فرانسه که قرار بود در ختم ماه جاری به پایان برسد، برای مدت سه ماه دیگر تمدید می شود و در پی این حمله ۱۰ هزار نیروی نظامی دیگر در کشور مستقر خواهد شد.

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده این حادثه دهشت افگنی و کشتار افراد بی گناه را تقبیح کرده و به مقام های حکومتی هدایت داده تا هر گونه همکاری ممکن را فرانسه دریغ نکنند.

لیندا رینج، خبرنگار صدای امریکا که در شهر نیس در صحنه حادثه بود گفت که بسیاری از اجساد در سرک افتاده بود.

مقام های حکومتی گفتند که شماری از کشته شدگان پولیس استند و وضعیت ۱۵ تن از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

مقام های حکومتی این حادثه را به طور فوری عمل دهشت افگنی اعلام نکرده اند، اما شاهدان عینی گفتند که آنها مطمئن استند که این حادثه عمدی بوده است.

این جاده محل حادثه محل تردد عابران پیاده بود و در آن زمان بر روی ترافیک بسته بود.

XS
SM
MD
LG