لینک های دسترسی

Breaking News

فریدم هاوس: ۷۲ کشور جهان درگیر تنش است


گزارش فریدم هاوس از پیشرفت ۶۱ کشور در تلاش برای آزادی های بیشتر خبر داده است.
گزارش فریدم هاوس از پیشرفت ۶۱ کشور در تلاش برای آزادی های بیشتر خبر داده است.

سازمان فریدم هاوس (خانه آزادی) در یک مطالعه جدید نگاشته است که رکود اقتصادی جهانی و هراس از ناآرامی های اجتماعی منجر به افزایش سرکوب سیاسی از سوی دولت های خودکامه در سال ۲۰۱۵ شده است.

گزارش این سازمان دیده بان ۵۰ کشوررا به عنوان مناطق غیر آزاد قلمداد کرده است.

براساس یافته های گزارش بیشترین تخطی ها از جانب دولت سوریه صورت گرفته و کشور های همچو سومالیا، کوریایی شمالی، ازبکستان، اریتریا و منطقه خود مختار تبت چین نیز از جمله مناطق گفته شده اند که فعالان مدنی و سایر منتقدان در آنجا مورد سرکوب قرار میگیرند.

در همین حال شرق میانه و شمال آفریقا دربدترین سطح این درجه بندی ها قرار گرفته اند.

گزارش سال ۲۰۱۵ فریدم هاوس نشان میدهد که ۷۲ کشور درگیر تنش های سیاسی و اقتصادی اند که، آزادی در جهان را برای دهمین سال متواتر کاهش داده است.

فریدم هاوس میگوید که کشور های دیموکرات را حملات دهشت افگنی و سیل مهاجرت ها تحت فشار داده که در نهایت سبب محدود شدن آزادی های مدنی شده است.

تلاش برای آزادی بیشتر

گزارش فریدم هاوس از پیشرفت ۶۱ کشور در تلاش برای آزادی های بیشتر خبر داده است. امریکای لاتین ازینکه در زمینه ی فراهم کردن آزادی ها سعی کرده، مورد ستایش قرار گرفته است.

خانه آزادی میگوید که بیشترین موانع در برابر آزادی در حد اقل یک دهه گذشته در ساحات آزادی بیان و حاکمیت قانون بوده است.

از سوی هم کشور های که در گزارش فریدم هاوس از آنها انتقاد میشود، معمولاً تحقیقات این سازمان را محکوم میکنند. روسیه این نهاد را مغرض خوانده و متهم به خدمت به منافع ایالات متحده کرده است.

فریدوم هاوس یک سازمان غیردولتی در آمریکاست که در مورد دموکراسی، آزادیهای سیاسی و حقوق‌بشر تحقیقات و از آنها دفاع می‌کند.

فریدوم هاوس هر سال ”گزارش آزادی در جهان“ را منتشر می‌کند. شیوه تحقیقات این سازمان برای تهیه این گزارش بر اساس استاندارهای حقوق سیاسی و آزادیهای مدنی است و به‌طور کلی به اعلامیه جهانی حقوق‌بشر استناد می‌کند.

احمد شکیب دوست، همکار صدای امریکا

XS
SM
MD
LG