لینک های دسترسی

Breaking News

مسلمانان مستحق حراست از آزادی دین استند - بایدن


جو بایدن، معاون رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می گوید که حراست از آزادی دین یک امر اخلاقی است که از جامعه، در برابر خشونت افراطیان دفاع می کند.

بایدن جایزه حقوق بشر اتناگراس را شنبه در شهر نیویارک بدست آورد. این عالی ترین جایزه یی است که از طرف کلیسای ارتودوکس یونان اعطا می گردد.

جو بایدن می گوید گروهای دهشت افگن به مانند القاعده و گروه اسلامی با سوء استفاده از اسلام اعمال هولناک خود را توجیه می کنند.

بایدن در مورد اقلیت های مسلمان در کشورهای جهان می گوید که آنان مانند پیروان سایر ادیان مستحق حفاظت ازادی مذهبی اند.

آقای بایدن گفت "مسلمانان در یونان لایق داشتن حفاظت و احترام اند. اقلیت های مسیحی در شرقمیانه، تمام آنهایی که با آنها یی که من دیدار کرده ام نه باید به خاطر مذهب و آیین شان نشانه قرار گیرند. آزادی مذهبی ضروری است وباید در هرجای جهان از آن حفاظت شود."

بایدن گفت امریکا تاوقتی قوی باقی خواهد ماند که مشعل حقوق بشر در جهان باقی بماند. او گفت "دراطراف و اکناف جهان درمناطقی که ما بیشترین برخورد ها و منازعه را می بینیم، جاهایی اند که در آن ما تفاوت ها و مرزهای نژادی و مذهبی را می بینیم. هرگاه تفاوت ها باشد، درین مناطق زمینه برای فعالیت افراطیون مساعد است و آنها تشتت و نفاق می افگنند."

معاون رئیس جمهور امریکا افزود "ما گروه دولت اسلامی یا قاتلان داعش را می بینیم که کوشش دارند تعلیمات مسالمت آمیز اسلام و قران کریم را به منظور به برده کشیدن مردم استعمال می کنند، و طوریکه شما شنیده اید آنها هتک حرمت به زنان را به حیث یک نوع تکتیک حربی از لحاظ مذهبی توجیه می کنند."

معاون رئیس جمهور می گوید که ارزشهای مذهبی با ارزش های مدنی در ایالات متحده تطابق دارد. او گفت که مذهبش به او پناه و اطمینان خاطر اعطا می کند.

بایدن گفت "آزادی مذهبی – چیزیست که ما آنرا به خاطرموجودیت خویش مالک آن هستیم، بندگان خدا هستیم. هیچ کس نمی تواند این حق را به ما بدهد یا آنرا از ما برباید."

جوبایدن می گوید که مراعات آزادی مذهبی تضمین کننده دفاع مردم در برابر افراطیون می باشد. او گفت "ازین سبب ما از آزادی مذهبی دفاع می کنیم، زیرا این یک امر اخلاقی است، زیرا درین صورت از مردم در برابر افراطیون خشن دفاع شده و امنیت مردم بهبودی می یابد."

جوبایدن می گوید وقتی او در مورد آزادی مذهبی صحبت می کند، او می داند چه بگوید "من کسی را سراغ ندارم که این موضوع را شک کند که من چگونه می اندیشم. من می دانم چه می گویم. من چیزی گفتم که مطلب من همان است. که من به آقای اردغان و سایر رهبران ترکیه گوشزد کردم. حفاظت از مکانات مقدس و میراثهای فرهنگی در ترکیه خیلی ضروری است."

انتظار می رود جوبایدن دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده کاندید بودن خود را اعلان بدارد. اما تا هنوز این تصمیم خویش را اعلان نکرده است ویکی از مشاورین او گفته است که او در آینده نزدیک تصمیم خویش را درین مورد اعلام خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG