لینک های دسترسی

Breaking News

گیتس از پایگاه نظامی امریکا در قندهار بازدید کرد


رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده در حالی با عساکر امریکا در جنوب افغانستان ملاقات نمود که آنها میکوشند طالبان را از پایگاه های مستحکم شان اخراج نمایند.

گیتس به روز جمعه با تقریباً یکصد عسکر امریکا در پایگاه نظامی در نزدیک شهر قندهار ملاقات نموده و گفت، پیروزی آنها در ساحه، در مبارزات ضد دهشت افگنی ناتو تأثیر آور است.

او در مورد تلفات اخیر هشت تن از همراهان شان در اثر حملات شورشیان اظهار تأسف نموده هوشدار داد که روز های مشکل دیگری را نیز در پیش خواهند داشت.

یکی از عساکر از گیتس پرسید که آیا قوای نظامی ایالات متحده میتواند پایگاه های مصؤن شورشیان در پاکستان را هدف قرار دهد – پایگاه های که از آن جنگجویان با عبور از سرحد به داخل افغانستان و حمله بر قوای ناتو، استفاده مینمایند؟ وزیر دفاع در پاسخ گفت، امکان مداخله مستقیم قوای نظامی ایالات متحده در پاکستان کم است.

گیتس گفت پاکستان عین هدف امریکا را دارد که همانا از بین بردن پناه گاه های مصؤن شوریان میباشد. ولی او علاوه کرد که توجه فعلی اسلام آباد در قسمت رسیدگی به بحران سراسری سیلاب ها، حملات تهاجمی آنکشور را علیه شورشیان در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی برای یک مدت به تعویق می اندازد.

طی یک سال گذشته اکثریت شورشیان بخاطر گریز از حملات تهاجمی قوای نظامی پاکستان، به وزیرستان شمالی فرار نموده اند.

همچنان طبق گزارش همایون شعیب، خبر نگار صدای امریکا، حامد کرزی، ریس جمهور افغانستان تعین نموده است که تا سال ۲۰۱۴ نیرو های افغان توانایی گرفتن امنیت تمام کشور را به دوش خواهند داشت.

گیتس به خبر نگاران گفت، با ریس جمهور افغانستان به این نتیجه رسیده است که تا سال ۲۰۱۴ در وضعیت امنیتی افغنستان تغییرات مثبتی رونما خواهد شد.

وزیر دفاع ایالات متحده همچنان تاکید کرده است که علیه فساد اداری باید مبارزه شدیدی صورت بیگیرد.

XS
SM
MD
LG