لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای امنیتی افغان در کارشان موفق عمل کرده اند - کمبل


جنرال جان کمبل، قوماندان نیروهای امریکایی و خارجی در افغانستان
جنرال جان کمبل، قوماندان نیروهای امریکایی و خارجی در افغانستان

جنرال جان کمبل، قوماندان نیروهای امریکایی و خارجی در افغانستان می گوید درحالی که طالبان به تکتیک های حملات بر مقامات عالی بر اهداف شان تغییر روی آورده اند، اما آنها به سرنگون کردن حکومت افغانستان توانایی ندارند.

جنرال کمبل پیشبینی کرد که آتش باری مستقیم، حملات نیروهای خودی، و سایر تهاجم های طالبان طی فصل پیش روی جنگ افزایش خواهد یافت. اما او گفت که این تکتیک های شورشیان توانایی سرنگونی حکومت افغانستان را ندارد.

قوماندان نیروهای امریکایی و خارجی در افغانستان همچنین گفت که فعالیت گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش در افغانستان تهدیدی بالقوه است و نگرانی رئیس جمهور محمد اشرف غنی در این ارتباط نگرانی وی نیز می باشد.

آقای کمبل گفت که وی با مسوولین نیروهای افغان برای تشریک اطلاعات در این ارتباط در تماس است.

جنرال کمبل گفت "همین اکنون، ما شاهد بعضا استخدام در بعضی نقاط کشور بوده ایم. پخش شب نامه‌ها صورت گرفته است. ما شاهد کدام عملیاتی نبوده ایم. پول برای تمویل سرازیر نشده است. ما شاهد اجتماعات آن گروه برای هدف قرار دادن نیروهای ما نبوده ایم."

جنرال کمبل تاکید کرد که به هر حال فعالیت داعش در افغانستان تهدید بالقوه برای افغانستان و پاکستان است.

جنرال کمپبل این سخنان را در یک جلسه استماعیه مجلس نمایندگان ایالات متحده روز چهارشنبه بیان کرد.

این جنرال امریکایی گفت که رهبری نیروهای افغان به او گفته اند که هیچگاه اجازه نخواهند داد که وضعیت عراق در افغانستان تکرار شود.

این جنرال چهار ستاره امریکایی به نمایندگان مردم کشورش در کانگرس گفت که پیش از انتخابات ریاست جمهوری اخیر، گمانه زنی های وجود داشت که اردوی ملی افغانستان از هم خواهد پاشید ولی به گفته او اردوی افغانستان ثابت کرد که ملی است.

جنرال کمپبل همچنین افزود که ادامه کمک های امریکا به بخش های امنیتی افغانستان از بروز وضعیت مشابه عراق در افغانستان جلوگیری خواهد کرد.

نیروهای افغان با ۳۵۰ هزار نیرو مسوولیت نیروهای امنیتی را به دست دارند. جنرال کمبل گفت که نیروهای افغان با این نیروها توانسته اند تا کنترول تمام ساحات کلیدی کشور و ساحات پرنفوس به شمول مراکز ۳۴ ولایت و شهرهای عمده را حفظ کنند.

اکنون ۱۰۶۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان باقی است که سرجمع نیروهای ائتلاف را به ۱۳۰۰۰ تن می رساند که بخشی از ماموریت آموزش، مشوره و همکاری به نیروهای افغان و همچنین راه اندازی عملیات های ضد دهشت افگنی است.

  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG