لینک های دسترسی

Breaking News

دوستم: در عقب امریکایی‌ها پنهان شده آنان را سپر نسازید


جنرال دوستم میگوید که تلفات نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان کافی است.

جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان میگوید که از نحوۀ همکاری امریکایی ها و ناتو در افغانستان ناراض نیست. آقای دوستم در مصاحبه اش با تلویزیون آشنا گفت که امریکایی ها هم کمک میکنند و هم در افغانستان خون میریزند و از همکاری آن ها سپاسگذار است.

آقای دوستم گفت که تلفات نیروهای امریکایی و ناتو کافی است و دیگر نمیخواهد خون آنان در افغانستان بریزد.

آقای دوستم با اشاره به نحوۀ انجام عملیات های نظامی از سوی نیروهای افغان گفت که از سربازان افغان همواره خواسته است که امریکایی ها را سپر نساخته و در عقب آنان پنهان نشوند.

او میگوید که سربازان افغان با اراضی آشنا بوده و زبان های محلی را صحبت میکنند و به همین خاطر باید در خط مقدم جبهات و پیش از نیروهای خارجی قرار داشته باشند.

آقای دوستم میگوید که از ایالات متحده و نیروهای خارجی میخواهد که در جنگ های افغانستان، تجهیزات نظامی بهتر، حمایت بیشتر هوایی و توپخانه یی را به نیروهای افغان فراهم کنند.

آقای دوستم اعتراف میکند که اطرافیانش در فهماندن دنیا و در تبلیغ اهداف خود موفق نیستند. او میگوید که مشکل اش همین است که همواره راستگویی کرده و "گپ های کلان کلان" داشته که به گونۀ درست به گوش افراد نرسیده و دنیا را فهمانده نتوانسته است .

جنگ افغانستان و نقش نظامیان پاکستان

معاون اول ریاست جمهوری که به خاطر انجام عملیات نظامی به ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب رفته، میگوید که جنگ طالبان در افغانستان، از سوی لوی درستیز پاکستان و نظامیان آن کشور رهبری میشود.

آقای دوستم تأکید کرد که کمک مادی یا اقتصادی پاکستان نیاز نبوده بلکه آن کشور باید دست از حمایت شورشیان بکشد.

پاکستان بار بار اتهامات از حمایت طالبان را رد کرده است.

"زخمی نشوم چرا خود را زخمی بگویم"

آقای دوستم آوازه ها وگزارش هایی را که گویا او در یک کمین دشمن در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب زخمی شده است را رد کرد. او میگوید که هیچگاه در کمین دشمن قرار نگرفته و برای جلوگیری از آن همواره، تدابیر پیشگیرانه را با خود داشته است.

پس از نشر گزارش ها در مورد زخمی شدن جنرال دوستم و کشته شدن محافظین او در یک حملۀ مخالفان حکومت، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ افغانستان هم در صحبت با خبرنگاران گفت که آقای دوستم زخمی شده اما زخم ها او سطحی است.

آقای دوستم به تلویزیون آشنا گفت که برای اقای عبدالله، در این مورد معلومات نادرست داده شده است.

جریان مصاحبۀ مستقیم آقای دوستم را با تلویزیون آشنا اینجا دنبال کنید:

دوستم: "زخمی نشوم چرا خود را زخمی بگویم"
please wait

No media source currently available

0:00 0:12:18 0:00

XS
SM
MD
LG