لینک های دسترسی

Breaking News

کاروان موتر جنرال دوستم در فاریاب هدف قرار گرفت


جنرال دوستم از یک ماه گذشته به اینسو، از عملیات نیروهای افغان علیه طالبان و سایر مخالفین حکومت در ولایت فاریاب از نزدیک نظارت میکند.
جنرال دوستم از یک ماه گذشته به اینسو، از عملیات نیروهای افغان علیه طالبان و سایر مخالفین حکومت در ولایت فاریاب از نزدیک نظارت میکند.

مقامات امنیتی ولایت فاریاب می گویند که کاروان جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری پس از بازگشت از ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب در ساحه چهارشنبه بازار ولسوالی قیصار هدف کمین مخالفان مسلح قرار گرفت، اما در این حمله به جنرال دوستم و محافظین وی آسیب جانی نرسیده است.

سید مسعود یعقوبی، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فاریاب ضمن صحبت با صدای امریکا این حادثه را تایید نموده افزود گفت که در این درگیری به جنرال دوستم و محافظین اش کدام آسیبی نرسیده است.

او گفت که در نتیجه درگیری میان محافظین جنرال دوستم و کمین گرفته گان هفت مخالف مسلح کشته و سیزده تن دیگر جراحت برداشتند.

در حالیکه آقای یعقوبی با صدای امریکا صحبت میکرد در همان اطاق جنرال دوستم در یک جلسه با طرفداران اش گفتگو مینمود.

جنرال عبدالرشید دوستم از یک ماه گذشته به اینسو، از عملیات نیروهای افغان علیه طالبان و سایر مخالفین حکومت در ولایت فاریاب از نزدیک نظارت میکند.

جنرال دوستم در سلسله این عملیات به ولسوالی های نا امن سفرد کرده است و در آنجا در بیانیه های خود مردم را به پشتیبانی از نیروهای امنیتی علیه طالبان دعوت کرده است.

در یک خطابه ویدیویی که توسط دفتر جنرال دوستم امروز انتشار یافت، معاون اول ریاست جمهوری از مردم ولسوالی غورماچ خواسته است ته سلاح را بر ضد طالبان بردارند.

طالبان در مورد این حمله به رسانه ها چیزی نه گفته اند، اما قاری یوسف احمدی، یکی از سخنگویان طالبان در یک پیام که به رسانه ها ارسال نموده، ادعا کرده است که باشندگان ولسوالی غورماچ از طالبان حمایت می کنند. این سخنگوی طالبان جزییات دیگر را در زمیینه نه داده است.

XS
SM
MD
LG