لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال دیود پتروییس قومانده قوا را رسما به عهده گرفت


جنرال دیوید پیترییس طى مراسم خاص نظامى در کابل قومانده قوای ۱۴۰ هزار نفری امریکایی و ناتو را به عهده گرفت.

قوماندان جدید نیروهای بین المللی در افغانستان طی مراسم ویژۀ نظامی قوماندنی نیروهای امریکایی و سایر متحدین امریکا را در جنگ افغانستان به عهده گرفت. در این مراسم، که وزیر دفاع افغانستان و شماری از اعضای کابینه این کشور نیز حضور داشتند، جنرال پتریئس تعهد کرد که جهت آوردن ثبات در افغانستان و پیروزی ماموریت بین المللی تلاش می کند.

وی علاوه نمود که قوماندانی وی نمایندگی از تغیر افراد است نه از تغییر استراتیژی و پالیسی. و هر فردیکه وظیفه خویش را انجام میدهد باید مطمنی باشد. وی علاوه کرد که همرا با همکاران افغان و دیپلومات های خویش تلاش های مسلکی و نظامی خویش را استفاده مینمایم.

مراسم نظامی با ترتیبات خاصی برگزار شده بود و جنرال پتریئس که مصمم به نظر می رسید، پس از تسلیم گرفتن بیرق مخصوص نیروهای بین المللی از یک جنرال نیروهای مشترک ائتلاف گفت که به شبکه القاعده فرصت داده نخواهد شد تا بار دیگر در این کشور جا گرفته و جهان را تهدید کند.

وی گفت "ما همه ملکی و نظامی افغانها و نیروهای بین الملی جز یک تیم هستیم که یک هدف داریم. در حقیقت ما همه با تهدیدات جدی طالبان و القاعده و گروه های تروریستی در منطقه و جهان روبرو هستیم. ماموریت خویش را بدون کار مشترک انجام داده نمیتوانیم." وی همچنان گفت که تلاش می کند تا از میزان تلفات افراد ملکی در افغانستان کاسته شود و هماهنگی های بیشتری میان نیروهای افغان و بین المللی ایجاد گردد.

این جنرال امریکایی، از نقش و فعالیت های جنرال مک کریستال قوماندان پیشین نیروهای بین المللی در افغانستان ستایش کرد . در این مراسم جنرال ایگون رامس قوماندان نیروهای مشترک قوماندانی برانسوم گفت "من جنرال پترس را خوب میشناسم. در حقیقت زمانیکه وی به حیث قوماندان عمومی ایالات متحده ایفای وظیفه میکرد من با او کار میکردم. همه اعضای ناتو به وی احساس اطمینان دارند."

این مراسم درحالی برگزار گردید، که مرکز مطالعات استراتیژیک وزارت خارجه افغانستان شب گذشته طی مراسمی جایزه ویژه شخصیت سال را به جنرال مک کریستال قوماندان اسبق نیروهای بین المللی در افغانستان تفویض کرد.

XS
SM
MD
LG